Köpa Glansguld!
Hej,
Är lite sugen på att börja dekorera med glansguld men har inte testat innan. När jag kollar på nätet skiljer priserna mycket, Cebex är dyrast. Lermakeriet har bra pris men lägre procent(9% och Cebex 12%). Nån som har erfarenhet av Lermakeriets glansguld?
Har aldrig provat 9%-igt guld, men föreställer mig att det (kanske) är mindre lämpligt för större ytor, och kanske också har litet sämre slitstyrka i det långa loppet (hantering, disk, m.m.), pga det tunnare guldskiktet.
"Don't Panic" (Douglas Adams)
Nej men jag vet att 6% glansguld fungerar mycket bra och det blir använt inom industrin. Man har i rhodium 0,6% för att öka styrkan och det ingår också andra metaller så som koppar och annat, beroende på vilken färg det ska vara och andra egenskaper. Hur mycket vill du ha?
Jag tänkte bara dekorera nån kant kanske en knoppar på burkar… så inga stora mängder…
Nej ok men du kan ju se på det på italiensk firma det finns många, till exempel Colorobbia
#4: Vilken cone bränner man det på?
Lite olika men från 750 till lite över 800 grader, normalt 780. Se till att det luftas ut under bränningen, öppna spjäll eller öppna locket snabbt ett par gånger så får man bästa möjliga resultat