Prisfråga
Jag har fått erbjudande om att köpa en begagnad Brent C inköpt i mars 2002. Den har varit i privat ägo och är i gott skick. Vad är ett rimligt andrahandsvärde på denna?
Mycket tacksam för alla svar!

Jag har precis sålt två st Brent Model B för 6000 kr st dom var inköpta 1997 och har använts som kurs skivor och var inte så mycket använda ..

C skivan har starkare motor o är värd lite mer. Kolla med tex Cebex vad en ny kostar och ge ett bud.

Jag är ju en USA junkie och kollade på dickblick.com som jag brukar beställa konstnärsmaterial ifrån och där ligger brentskivorna jättebra till i pris. Kan vara värt att kolla upp. :) Snabba leveransen har dom åxå!
Elen är annorlunda men det finns transformatorer på hobbex för sånt!

#3 Bra att du tipsade om den sidan minx. Där finns ju en massa grejor. Var inne där och kollade nu men tyvärr skickar de inte elektriska artiklar utanför nordamerika (står om man går in på fraktinfo). Synd för priserna på t ex drejskivor ligger ju mycket lägre än här…
Men som sagt det finns ju annat där!

Jag har beställt elektriska grejjer av dom tidigare :P rackarns om de slutat skicka sånt :P
Men som du säger det finns en massa annat skoj där!!
Det finns ju massor andra av keramik leverantörer som skickar till Sverige. Många kan man dessutom beställa rätt elkopplingar i stället för en adapter i samband med ordern. Men glöm inte att tullavgifterna och adminstrationsavgifterna ska betalas när godset kommer till tullen, och dom kan vara lite saftiga beroende på varans pris och frakten. ca 25 % av frakt plus pris plus avgifter.
#6 Vill du dela med dig av några adresser. Tittar runt lite då och då men det är svårt att veta vilka som är bra./ Susanne

Jag var i kontakt med de här idag frakt och att få skivorna i europeisk utförande kostar cirka 2000 kr
Citat: Shipping will run $246.20 to most points in Sweden
if you want us to convert the wheel to your electricity and plug, it runs $45.00 to do that
Jag beställer ofta från både usa och kina det har aldrig strulat hittills. Men ugnen vill jag köpa svenskt så skönt att kunna vända sig till någon om man behöver hjälp och tillbehör.