Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 1660 ggr
carriz
0

Visa skiten eller dölja.

Jag tänker just nu på vad som folk vill ha när de åker till en keramikverkstad, är det en ren vacker miljö med fint uppställda saker , eller skulle de tycka att det va lite mysigare att få komma in och hälsa på  i ett kreativt kaos= inte så rent och flera projekt pg

Funderar alltså på om jag skall bygga en separat rum för ren försäljning. Penga munCarriz

cupcake
0

Jag för min del tycker att det är otroligt spännande att få ta del av även verkstan.

Var hos en keramiker på Öland, där det direkt till vänster när man kom in var verkstadsdel  och rakt fram var själva försäljningdelen. Ägaren satt och drejade när vi kom in och dottern tog betalt av de kunder som handlade. Det verkade som övriga kunder också uppskattade att se hur föremålen kom till/Susanne

KeramikeniSkredsvik
0

Håller med cupcake helt och hållet.

pyromanen
0

Har ju ingen butik, men har lite lager på hyllor i verkstan och det blir så hemskt dammigt!… Så om jag skulle haft en butik hemma skulle jag ha ett eget rum för det, och i så fall bjuda in nyfikna i skitiga verkstan också.

Vavrakeramik
0

Jag kommer ha en skjutvägg mellan verkstad och butik, så dammar det i alla fall inte när den är fördragen. Kunderna ska kunna se tillverkningen, det ger en extra dimension!

avalon
0

Jag skall oxå ha en butiksdel i anslutning till verkstan, och antagligen kommer jag göra någonslags vägg eller så emellan. Det är kanske inte alltid man är så sugen på att ha in folk i själva verkstan, om man inte har städat på ett tag eller såFundersam. Jag är inte alltid så intresserad av att snacka om mina grejer heller, när dom inte är riktigt färdiga och så. Jag kan tänka mig att man får en hel del "bra" tips och sånt om man har mycke folk i verkstan.

LenaStina
0

Man är så olika…….det skulle kännas jättejobbigt om folk står och tittar när jag drejar. Jag skulle inte få något vettigt gjort utan bara känna ögonen i nacken.

Om jag själv däremot kunde ha chans att se tillverkningen också och inte bara butiken skulle det vara otroligt spännande. Helt klart skulle det ge ett mervärde till sakerna jag köper.

Skitigheten skullle inte betyda något. Det visar bara att man är mitt inne skapandeprocessen.

abbis
0

Jag har byggt upp ett podium så när folk går förbi verkstaden som ligger i ett promenadstråk till bibblan så ser dom rakt in i verkstaden och när jag sitter och drejar..Det är jättepoppis hos barnen..Dom ser inte golven men torkhyllan och lagret..tycker det är viktigt att folk ser att det är tillverkning på plats..Finns dock en del nötter som frågar var keramiken kommer ifrån fast dom kliver in i en butik som heter krukmakeri hemjord och första rummet består av bara keramik..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Vavrakeramik
0

Jag vill inte heller ha in kunderna i verkstan, de ska bara kunna titta in. Tror det ökar försäljningen.

cupcake
0

Hos keramikern på Öland hade dom dels ett lågt skrank och sedan ett rep. Ungefär ett sådant man använder på musèer för att avgränsa,för passering ut och in för egen del. Det var väldigt tydligt  -att dit in var besökarna inte välkomna,men stå gärna utanför och titta. Jag skulle nog inte heller vilja kunderna gåendes inne i verkstan.

Rozzy
0

Visa hela skiten! Det viktigaste är hur du känner dig i en situation med besökare, du ska må bra och kunna jobba. ett privat kontor eller fikarum är väl att föredra om man vill gömma sig ett tag. Många respekterar osynliga gränser har jag märkt, jag had innan öppen atelje och galleri det var fem allmänna rum öppna sen hade jag ett skräprum kök och kontor. Det var ändå sällan de promenerade in i ateljen de stannade vid valvet. kommenterade så mysigt du har det, de respekterade även arbetsro, jag kunde be dem säga till när de behövde hjälp eller undrade över något. Vill det ha en perfekt städad verktsad? nej de åker nog till konsthallen.

cherie
0

Ja jag har också den uppfattningen att de flesta uppskattar att få komma in eller se hela produktionen..skitigt eller inte…folk kommenterar ofta med att så här ska det se ut eller här var det kreativt ..haft båda delarna uppdelat och inte,,de flesta älskar att komma hem till min verkstad istället för att gå till butiken där det är städat och ordning…