Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: keramik-bränningraku
Läst 6075 ggr
mangobango
0

Säkra upp från 16A till 20A?

Jag funderar på att säkra upp från 16A till 20A för ugnen. Ligger på nätten med strömtillgången. Kan inte köra köksmaskiner och tvättmaskiner samtidigt som ugnen går upp i temp. Jag undrar om någon har uppgraderat så och vad det kostade. Vem kontaktar man, är det bolaget som står för elnätet? Eller kan vilken elektriker som helst göra det? Bara man meddelar nätbolaget.

sissan
0

Det ska tydligen vara en speciel  anmälan som din elektriker får skriva och skicka ditt nät bolag.. Det svaret fick jag när jag ringde och frågade elleverantören

pyromanen
0

Envar bonde med spannmålstork fixar detdär själv på några minuter…. nä.. så kan et förstås inte vara eftersom det är olagligt….  Man ska kontakta nätbolaget först, sen kanske de godkänner om en annan elektriker gör jobbet med att byta bottenplattorna.  

2000 när jag köpte denhär risiga jättekåken så fanns det inget värmesystem och eldningsförbud i samtliga eldstäder… då fick vi uppgradera… men jag minns inte vad det kostade….  Bode i några få rum när det var som kallast den vintern, men innan vi fick gäster brukade vi Göra Sambons 15 kilowatts byggfläkt några timmar…för att kunna vara i vardagsrummet.. he he

Bruzapetra
0

Hargått upp till 25 A och det är helt klart värt pengarna!! Nu kan jag köra vilken som av mina ugnar dagtid samtidigt som diskmaskin, tvättmaskin och annat går! Hade samma problem som du innan. Kostar inte så mycket mer per år heller. Prata med din elektriker, han/hon fixare det!

Bruzapetra
0

Förresten, tror uppgraderingen av elektrikern kostade runt 600-700 kr. Sen är det ca 1500kr extra om året för att du har uppgraderat som går på elfakturan.

mangobango
0

Tack för svar! Det ska jag fixa till.