Ceramic Art London 2008
Så var det snart dags för årets mässa och undertecknad ska dit.
Vilka andra här på forumet ska besöka mässan?
Jessica

Besök eller deltar du?
Besök.
Just nu letar jag febrilt efter nånstans att bo. Nån som har förslag? Helst enkelrum m eget badrum men rent ekonomiskt får jag nog tänka om…

Hej Jessica!
Det finns ett bra, billigt vandrarhem nära St.Pauls. Jag har bott där med barnen för några år sen och trivdes bra. Kolla på STF:s hemsida!
Vad kul att du ska till mässan!!

Bo i earls court där finns det många jättebilliga hotell.
Tack för tipsen!
AnnaTH, vad kostar ett medlemskap i STF som gäller även utomlands? Försökte hitta på nätet men m skallebank så går det inget vidare…
Ser ut att vara ett bra ställe!

Vad bra - här kommer länk till organisationen:
http://www.hihostels.com/
Det kostar några hundra kronor ungefär och sen bor du billigt och trevligt. Vi bodde på vandrarhem runt hela Storbritannien och Wales och det funkade perfekt.
I morgon bär det av och boende blir Globetrotter Inn i sovsal första natten. Sen får jag bo hos en bekant de andra nätterna.
Nån mer som ska dit?
Lycklig resa alltid kul att åka till storstäder och speciellt London engelska folket är så trevliga så och tänk på all inspiration du kommer att få! Är lite avundsjuk på dig.
Sup in och berätta när du kommer hem på detta forum
CIao
Lotta

Så underbart att åka till London. Jag har varit där två gånger bara, men ändå. Senaste gången jag var där var jag letade jag upp keramikaffärer och keramiker och fick komma på besök hos Colin Pearson. Vi ringde till honom från hotellet och visst, vi var jättevälkomna. Så fanns det en gedigen keramiksamling på Victoria & Albert Museum. Hittade också nåt som heter Potters Craft Association och jag köpte så mycket böcker, ja det var så härligt. Ha det riktigt roligt i London! Susanne

Ha, riktigt kul! Min syster och jag hade tänkt åka men nu blev det kurs i juni i Malaga istället! Trevlig resa! London är härligt!
åh inte så lite avis. ha så kul!!!
Trevlig resa!
Tackar tackar!
Jag får berätta när jag kommer tillbaka om utställningen.
Snabb kommentar nu så här på morgonkvisten.
Mässan var fantastisk som vanligt med den ena imponerande keramikern efter den andra.
Föreläsningarna skiftade på min intresseskala men de flesta jag såg var bra.
Jag var där både fredag och lördag.
På lördagen fick jag en visning av lokalerna på "The Royal School of Art". Det skulle vara fantastiskt att gå där!
dumt att jag inte åkte, skolan ordade en dagstripp dit,

Vad kostade det att gå in? Hur kom det sig med visningen av konshögskolan, tog du kontakt med någon eller hur gick det till?
Köpte du något? Keramik, böcker eller vad?
Och: berätta allt!
Och: hur långt har våren kommit i London?
Minns inte vad det kostade men de har en hemsida där det säkert står. Jag valde den för hela helgen, kan det ha rört sig om 10 pund?
Visningen var en slump. Jag började prata med en av eleverna som undrade om jag ville se lokalerna. Inte svårt att tacka ja till.
Jag ville köpa massor av keramik men min ekonomi tillät inget annat än böcker.
Jag köpte böcker om mouldmaking, slip casting, Raku samt övriga keramiktips. Har inte titlarna i skallen.
Koltrasten sjunger, körsbärsblom, 13-15 grader…
Åt på Tate Modern's uteterass med utsikt över Themsen och stan.
Totalt förälskade mig i "Ben's Cookies" och pågående utställning i turbinhallen på Tate Modern.
Det är väl nästan allt.
Jo… The Underground gillar inte mig, eller tvärtom… Äh, förmodligen både och!
Hittade kvittot nu för mässan och en tredagarsbiljett kostade 20 pund.
Info om mässan och utställare finns på ceramics.org
Det bästa med mässan är föreläsningarna och att man kan prata direkt med konstnären.
Otroligt vackra alster och även sånt som inte faller en så värst i smaken.
Kanske fler åker nästa år?
Jag flög torsdagkväll från västerås och hade jag varit iskall m bokningen hade jag fått biljetten väldigt billigt. Men sånt vet man ju aldrig… Nu blev det strax under tusenlappen ToR.
Boende första natten ca 280:-
Tunnelbana Oystercard, köpet 3 pund sen fyller du på med så mycket du vill och tror du gör av med. Jag tog 10 pund totalt men då fattades det ett par resor i slutet…
Är det någon som känner till andra mässor i europa värda ett besök?
Mycket kul att se bara genom att gå in på nätet,nu har man en del att förströ sig med vid dötid.Känns som att den engelska keramiken ska vara sne`men nu gick jag bara in på de första.KUL!
Oj så många duktiga keramiker! och ändå bara en bild från varje…. och än en gång så finns det en som slår alla andra enligt min smak…. Ruthanne Tudball… Tur att hon inte har någon försöjning i närheten av Säffle för då hade jag varit en fattiglapp