Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkurserutbildningar
Läst 2520 ggr
Fnyfniken
0

Saltglasering, någon?

Hej!

Jag skulle vara väldigt intresserad av en kurs, eller bara ett tillfälle att få vara med och saltglasera i sommar. Jag skulle vilja göra "några saker" och inte alls en hel ugn eller något sådant.

Finns här någon som saltglaserar och skulle kunna tänka sig att ta med mig och några små alster för en slant? Jag vet att de har sommarkurser på Kyrkeruds, men den är redan full!

pyromanen
0

För mig är en saltbränning 10 timmars koncentrerad samarbete med elden och det skulle inte funka för mig att ha med någon helt främmande person vid en bränning. Men det finns ju de som är väldigt mycket mer rutinerade än jag och som kanske har det i ryggmärgen på ett annat sätt så det funkar för dom med fler folk omkring sig.  Om inte det dyker upp något svar till dig här så får du väl hålla antennerna ute efter kurser, det dyker ju upp saltbräningskurser lite då och då. Lycka til!

Fnyfniken
0

Ja,  det vore ju det bästa, förstås. Man jag har knappt sett skymten av någon. De har på Kyrkerud, men de var fullbokad! Vet du några andra som brukar hålla såna?

Theresa

pyromanen
0

Lars Tärn (se länkarna) + Saga hade kurs ifjol, vet dock ej om de har någon mer kurs i planorna.  Sen var det en 3-veckorskurs med bygge av saltugn + bränning med Anders Fredholm som någon annan skrev om i en annan tråd. Något mer vet jag tyvärr inte just nu.

Fnyfniken
0

Det låter som bra spår. Jag söker och ser vad jag hittar.

mangobango
0

Kyrkeruds fhsk har en sommarkurs v 29

abbis
0

den är fullbokad..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

helenahenstedt
0

Grebbestad har ugnsbyggarkurs + bränning med Fredholm.