Hjo slöjdmässa 2006!
Nu har jag äntligen kommit åt lite civilisation och kan skriva lite här.
Jag är såå glad för årets mässa i Hjo! I lördags hörde jag mitt namn och mitt monternummer (128) läsas upp i högtalaren. Jag blev omnämnd till Årets utställare i kategorin keramik!
Jag fick komma upp på scen och fick diplom och fin blomsterbukett.
För er som läser Hjo tidning eller Skaraborgs Allehanda kan se bilder från i lördags.
Jag kan starkt rekommendera mässan som håller hög kvalitet och drar massor av människor som är inställda på att handla fint hantverk.
Jag vill tacka er som kom förbi vid mitt bord, jag hade inte så mycket tid över att prata med er… :)
Jessika, hoppas du hade kul på kursen!
//Godsägare Jessica Lindberg
Jag har varit på Hjo-mässan som besökare många ggr…en fantastisk mässa..Brukar hitta min leverantörer på dessa marknader…
Grattis till utnämningen……
abbi
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Godsagare
Fasen vad roligt! :D Grattis så jättemycket!!!
Jag hade tänkt åka upp och kolla, men det blev inte tid till det:/
Jättekul Godsägare. Grattis till utnämningen!
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Tack så jättemycket!
Jag har väl kunnat smälta den första överraskningen nu. Blommorna står sig fortfarande och släkten här i stugan skålade för mig igår.
Har tyvärr ingen bra bild då jag hade fullt upp i montern hela helgen.
Snart kommer jag hem till mitt bredband och kan uppdatera hemsidan också.
Hoppas ni har en bra sommar och att fler får bra försäljning. Berätta gärna om bra marknader eller mässor.
//Godsägare Jessica Lindberg
Ett jättegrattis till dig för att du efter flera år på Hjomässan blivit så bekräftad! Är superglad för din skull.
Tack Frykis, nu har jag kommit hem och blommorna är med mig fortfarande. I veckan ska jag hitta nån bra ramverkstad och lämna in diplomet. Det får sitta i verkstan tills nästa Hjo-mässa.
Nu är det bara att sätta sig och jobba inför Ulva kvarn i september. Nån annan som ska dit?
//Jessica

Godsagare
Du verkar åka på många marknader, är det inte bökigt? Jag bara undrar… jag tänker mig att packa alla grejer, se till att de inte går sönder eller får stötar… man måste ha bord och nått att skydda alla grejer med.. mat till sig själv.. det verkar bökigt. Och sen måste man betala för att få vara med… bensin dit… är det lönsamt?
För mig är det lönsamt. Se även mitt inlägg under Marknader, mässor…
När man inhandlat "basen" som dukar och pressenning etc så är det ju dina alster som du behöver skapa till varje mässa.
Äta ska man ju göra ändå och på Hjo kan man beställa mat som delas ut till montrarna vid lunchtid. Rekommenderas om man står själv.
Packa sakerna gör jag i backar från IKEA eller i trälådor jag fått på systemet. Jag använder mig också av bubbelplast och wellpapp.
Men räkna med att första året kanske bara går jämt upp. Ev också kan det gå back… Men när kunderna ser att du kommer tillbaka så får de förtroende för dig och du får snart stamkunder. Dessa är alltid lika roligt att möta år efter år. Du får också kontakt med de som har borden runt i kring och det brukar bli ett kärt återseende.
Bara fråga mer om du undrar över nåt!
//Jessica