Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 2462 ggr
kinnekulle
0

Snälla kommentera

Nu har jag lagt upp sex nya bilder i fotoalbumet, jag vill så gärna ha lite kommentarer, på krukorna och skålarna, det är guld värt, detta forum har ju en besökarstatestik som är enorm, så varför inte dra nytta av det? Jag blir jätteglad om jag får lite kommentarer om grejerna iallafall, och är det väldigt negativt så får jag väl ta det oxå!Tack på förhand

pyromanen
0

Hej Kinnekulle!

Jag gillar ju jättemycket dina lergodsfat med sgrafitodekor!  Enligt gammal tradition men ändå dina egna!  Enligt min smak och bak är de enkla mycket finare än de saker som även har grejer upp på kanten. Men jag har sett en hel del grejer i butiker och tidningar med både dekaler/blommer, grejer på kanten, guld mm, så det är nog lite i tiden och säljer säkert, även om jag skulle välja ett av de enklare lergodsfaten om jag stod med ett presentkort till "Kinnekulles butik" Glad

abbis
0

Jag kan tycka att engobe är vackert och man ser att du jobbar med dom gamla teknikerna..Dock ser det lite "kladdigt"  ut på vissa.Personligen blir det tårta på tårta med både mycke dekor och detaljer på kanterna..så rena former som möjligt när det är mycket annat..För att orka äga mer än ett sånt här föremål pga av mycket dekor så skulle jag inte köra på för mycket…Fina former f.ö…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Vanja-K
0

Snyggt med engob! gammaldags. Då behövs inte så mycket detaljer. Yrsnygga vantar. De vita speciellt. Med lurvigt fårskinn. Mycket snyggt!

veka
0

Dina runda skålar med skulpterad dekor på kanterna är ljuvliga. Så robusta men ändå så skira. Krukan på bild nr: 6 tyckte jag inte om i dekoren men formen var fin. Jag tycker att du gör fina grejer.

Bruzapetra
0

Jättefin konfirmationspresent!!! Och så är jag ju sååå förtjust i dina vackra, vackra fat. De ser nästan antika ut på nåt vis. Tycker faktiskt om allt du gör inkl dina tjusiga vantar!!!!!

susanne.k.wall
0

Vilket härligt gammaldags stuk eller vad jag ska säga du har lyckats få fram. Jag vet inte vilka bilder som är nya men fatet på den sista bilden är oerhört vackert. Det andra är också fint med så härlig speciellt grön dekor.

LenaStina
0

Jag gillar det genuina, traditionella uttrycket i din keramik. Faten helt underbara! Krukorna med vit insida jättefina. Kan nog hålla med någon som skrev att vissa saker såg något överarbetade ut. Enkelheten är ofta snyggast, men ska man vara trendig verkar det komma mycket blommigt till våren och sommaren i kläder och inredning.

kinnekulle
0

Tack så jättemycket för alla possetiva reaktioner, och visst kan jag hålla med om att det är lite för mycket på en del, men jag kan liksom inte bara sluta!!!!Måste verkligen lära mig att släppa taget om grejorna, hur svårt kan det va?! Men vad gott det känns att så många har kommenterat iaf. Stor kram till er/ Marika

rakuLotta
0

Jag håller med ovanstående….

Den gammaldags känslan gillar jag. Du har fått en sån go krämig färg på lergodsfaten. Förstår vad du menar när du inte kan sluta. Jag har oxå de tendenserna… när jag gjorde fat med snäckor och sjöstjärnor på.(har ingen bild på det)….kunde liksom inte sluta…det blev som en hel strand. Kändes mer som ett konstverk än ett fat när jag var färdig…

men som sagt…din stil ligger nog i tiden just nu….jätte fint tycker jag.

ijonsson
0

UNDERBARA SAKER!!! Härligt frodiga, fräscha lite skissartade skulpterade (?) dekorer! Toppen att de inte är alltför perfekta o överarbetade! Duktiga dej!!

Umerkajeff
0

Jättesnygga grejor !! Verkligen Klassiskt sköna !! Jag  lyfter på hatten ……….

cherie
0

Underbara ting! färger och former,,med sina överarbetade dekorationer..kul att någon gör det..det finns så mycket av de rena släta formerna..så fortsätt vara kreativ och låt lusten flöda…

kinnekulle
0

Jag är sååå glad och tacksam för alla possetiva kommentarer, tack snälla ni, det känns som om jag är på rätt väg! Ja leran är verkligen ett underbart uttrycks medel! Tack igen! Hoppas det är fler som vill kommentera

A.M.L.
0

jag tycker att du har en lätt och fri linje när du skrapar på din keramik! Ser härligt "enkel" och "oförberedd" ut, det kräver lite beslutsamhet och mod!

A.M.L

stinalord
0

Jättefina saker!
Konfirmationsskålen och katterna gillade jag bäst. Dom andra sakerna var också helt underbara. Lite romantisk stil, känns som att det ligger lite rätt i tiden också?

EvaLeraMM
0

Jag är helt kär i dina saker. Konfirmationsskålen var jätte läcker och fötterna på dina krukor är kanon fina. Har du använt shelack (eller hur det stavas) för att ta fram mönstret på Konfirmationsskålen? Färgerna är behagliga och mönstren i skålarna är så vackra. Och vantarna jag bär varje dag får så många fina kommentarer så jag önskar att jag gjort dem själv. :o)

kinnekulle
0

Tack igen för alla fina lovord, konfirmationsskålen är gjord porslin, som jag shellakerat, och brännt i 1290, sedan guld och 800 gr. Vad kul med vantarna Evalera, jo, jag själv använder oxå mina varje dag annars är det liksom något som fattas mig, speciellt nu, brrr -4 grader och det snöar. Vi har egentligen påsklov på skolan denna veckan, men vem sjutton vill ha lov! så jag trotsar snön och beger mig allt dit imorgon igen, just nu håller vi på med examensarbetet med tema parafras!! Kul och svårt ha det riktigt gott/ Marika

mangobango
0

Konfirmationsskålen är min favorit. Den skulle jag vilja se lajv! Du har verklgen hand med leran. Och så lite konstruktiv kritik, hoppas det ska gå bra med..

Vantarna skulle jag vilja se i en vintrigare omgivning, för att de ska komma till sin rätt, i alla fall i mitt sinne… Och jag skulle gärna se dem lajv med och vilja prova dem, de ser riktigt varma och sköna ut.

EvaLeraMM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#18 här kan du se vantarna med ett snöigt Stockholm i bakgrunden. :o)

kinnekulle
0

Tack igen för alla lov ord, jag skiner som en sol och är stolt som en tupp, passande nu i påsktid! #18  tror du inte att jag har örsök att få till en bra bild i snön, men i år har det varit hopplöst, jag hade gjort iordning 10 par som skulle iväg till en utställning,å väntade å väntade på den där kanon dagen med snö och skinande sol, men regn var det enda som kom ner, till slut kunde jag inte vänta längre utan var tvungen att skicka iväg dem, OCH vad händer då två dagar efter snöar det flingor som lovikavantar och efter det solsken, så det fick bli vår bilder istället. Hoppas jag får till det till nästa säsong för då skall konsthantverkarna i Karlstad sälj mina stickade hantar och halsdukar, troligen, är väl bäst att tillägga, jag är såååå stolt

Tack så jättemycket för bilden Eva, vad fint det ser ut, hur går det för dig förrästen har du kommit igång med affären och allt, jag antar att kunderna står i kö, för det är riktigt fina grejer du gör. Ha det gott/ Marika

EvaLeraMM
0

Det var så lite så Marika :o) Gör du halsdukar också?! Kan du inte lägga upp en bild på dem också i ditt fotoalbum? Själv målar jag och står i som bara den fortfarande i verkstaden. Om ändå dygnet hade 36 timmar istället för 24:a.

kinnekulle
0

Hej igen, vilket himla väder det är här i dag, skänker en tanke till alla som på något sätt är inblandade i mässor, marknader och utställning, inte roligt att ge sig ut på vägarna. #21, Eva, nu har jag lagt upp två bilder på halsdukarna, kommentera gärna!Ha det så jättebra i måleriet, det blir säkert kanon fint, när öppnar du?