Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkurserutbildningar
Läst 1901 ggr
Tosabiten
0

Glasyrföreläsning i Göteborg

Har anmält mig till en glasyrföreläsning i Göteborg med Anders Fredholm.

Det kanske finns någon mer här på forumet som är intresserad.

http://www.abf.se/FileArchive_Root//ABF/ABF%20Göteborg/_Enhetens%20dokument/Fredholm_glasyr_vt08.pdf

Bregotta
0

Absolut! Tack för tipset! Skrattande

abbis
0

Varför händer det bara roliga saker i söder…Ledsen

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

susanne.k.wall
0

Jag håller med dig Abbi, alla roliga och intressanta keramikgrejer händer i södra delen av landet. Jag vill också gå på föreläsning, snyft…

poja
0

Bregotta och Tösabiten, vi ses där. Tack för info.

Lilja
0

Tack för tipset då har jag också anmält mig.

kinnekulle
0

Ja då får ni en fantastisk dag, vi har presis avslutat en 14-dagars kurs med Fredholm, och har tokblandat glasyrer dygnet runt, provat, utvärderat och provat igen, genomgång på förmiddagarna och tester resten av tiden. Han är en klippa, hur mycket kunskap som hällst och en väldigt rolig huor. Ha det så kul!

Tosabiten
0

Har varit på en sådan här föreläsning tidigare och det kan vara bra att ha med sig många frågor och har man glasyrproblem kan man ta med sig glasyrprov+ recept så kan han kanske hjälpa till med råd om hur man kan "fixa till" glasyren.

Vad kul att ni kommer Bregotta, poja och Lilja, Vi ses!!!Skrattande

rakuLotta
0

Jag skulle oxå vilja men får inte fram länken. Vilket datum är det?

Bregotta
0

Vad roligt! Kul att träffas och se personerna bakom, Hi, hi vi kanske skall ha en hemlig kod för att känna igen varandra Flört!

#8- Lotta, jag har mailat infon till dig, vore kul om du kan också!

rakuLotta
0

Åhh, vad avis jag blir. Jag är i Egypten så jag kan inte,  jag hoppas att han kommer igen nästa år kanske?

Ni får ha det så trevligt …och lärorikt….Ska bli kul att höra hur det var och kanske få ta del av lite matnyttigt.Skrattande

Det rycker i mina fingrar nu….JAG VILL GLASERA och bränna själv. Vår elektriker har gått under jorden. Har för mycket att göra….snart kopplar jag in trefas uttaget själv!!!!!

Min stackars ugn står i garaget och bara väntar….

Ha en trevlig lördagskväll!/ Lotta

Vavrakeramik
0

Jag kan inte heller men gå ni som kan!!!!!!

Lilja
0

Kanske kan vi som "känner " varandra härigenom stämma träff vid entrén innan det börjar eller något, vore kul att ses live.

Bregotta
0

Ja, visst, det vore jättekul tycker jag!

Tosabiten
0

kul ! Vi ses vid entrén.

Lilja
0

Då är det dags på måndag. Vi ses vid entrén lite innan det börjar. Vilka kommer?

Vanja-K
0

Jag blir också avundsjuk. Jag önskar er alla som ska gå en riktigt trevlig dag! Med kurs och mötet med varandra. Trevligt att ses i verkligheten. 

Ha det bra!

Bregotta
0

Jag kommer!

A.M.L.
0

Lite sent ute…nån som vet hur många deltagare dom har plats för? Kan jag chansa och bara åka dit? har mailat anmälan nyss men det är väl ingen som ser den nu i helgen…(Jag bor bara lite utanför Gbg så det är ingen jättekatastrof om jag inte skulle släppas in, får väl gå ett varv på stan istället, inte så ofta det heller).

A.M.L

poja
0

Jag kommer jag med. Det går nog A.M. L. Hoppas att du kommer.

Bregotta
0

Jag skulle testat A-M.L! Det funkar nog! Hoppas också att du kommer! Kul skall det bli! Och jättekul och spännande att träffa några "keramik i fokus"-ar!  Skrattande

Tosabiten
0

Jag kommer också att finnas i éntén. Jag har några keramik kompisar med mig men jag hittar nog er andra. Vi ses!

Jag tror att föreläsningen kommer tillbaka till hösten.SkrattandeTänker gå då också.

Lilja
0

A-M-L chansa det går säkert bra. Vi ses.

A.M.L.
0

Äsch, det blir lite för rörigt och många grejer på en gång imorgon om jag åker på föreläsningen, är ju inte ens riktigt säker på att få komma in…Ha det så jättekul och lär er en massa nytt och skojigt! Jag försöker komma till hösten istället…

A.M.L

Lilja
0

Vilken bra dag vi har haft har fullt med inspiration för att göra glasyrer. Fast det är ju lite förvirrande ännu. Kul att du kom med A.M.L och ni andra trevligt att träffas på riktigt.

Tosabiten
0

Jätte kul att få träffa er alla på riktigt!Skrattande

Ulla
0

Jag är litet nyfiken av mig. Hur många från iFokus var där? Ser ut som om ni blev fem till slut.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Tosabiten
0

Vi blev åtta stycken Skrattande, tror jag.

Bregotta
0

#26 Yes, fem stycken blev vi A.M.L, Tösabiten, Poja, Lilja och jag. Och så tror jag att vi värvade några fler till "i fokus" också! Flört Jättekul att träffas och mycket bra föreläsning! Stort tack till Tösabiten för att du tipsade oss! Poja och Lilja, jag missade tyvärr att säga hej då till er, kul att träffas och vi kommer väl att ses fler gånger! Jättebra dag men gud vad trött jag är nu!!!

Bregotta
0

# 27, oj då, då "missade" jag 3 st Generad, vilka mer "i fokusar" var där än de jag räknade upp?

A.M.L.
0

Javisst var det kul! och en massa anteckningar har jag med mej hem…nåt litet experiment ska det nog kunna leda till. Ha det bra alla som var med, och alla andra också!

A.M.L

poja
0

En sådan givande dag. Det som har verkat så svårt känns rent av enkelt. Anders förklarade på så lättfattligt sätt. Man behöver inte vara bra på matte och kemi. Kul att träffa alla er fokusar.  Bregotta jag var också helt slut. Var tvungen och ta en liten lur.  Men i morgon skall det göras glasyr.

Tosabiten
0

Jo, Bregotta. Det satt två brevid mig och en framför dig.  Tror inte att dom är så aktiva med att skriva här på forumet men dom läser en del,Skrattande Vad dom heter här får dom berätta själva.