Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 2645 ggr
pyromanen
0

vistaprint i soptunnan

Har inte hunnit göra en riktig logga för mitt företag o så som jag vill än, sen när det är gjort vill jag fixa proffsigt visitkort, påsar med stämpel och sånt.  Men har inte hunnit än.  Nu ska jag då på julmarknader och tänkte att även om jag inte har mit 2ultimata" än så vill jag trycka upp några vldigt enkla visitkort med bara namn och mailadress, så jag har nåt att dela ut till såna som visar intresse…  Då kom jag på tipsen om vistaprint som var uppe här på iFokus för att tag sedan.  Där fann det "gratis" visitkort, fattade ju att det inte kunde stämma och det skule vara typ porto och nåt mer som tillkom, men kolade vidare.  De som var gratis var med förskräckliga tryck, men det gick att göra en egen layout utan dessa förtryck och då kostade det 39 kr för 250 st. Fortfarande väldigt billigt.  Sen kostade det lite för att ladda upp en egen liten bild… och så var det dendär porto och försändelseskostnaden på över 100 kr…. så det hamnade på 212 kr på billigaste tunnaste papper.  Tänkte att ok, det är i princip inte billigare än det lokala tryckereit, men det är i alla fall smidigt att kunna fixa det vid sin egen dator på kvällen, har haft fullt på dagarna ett tag!  Så jag beställde den 13 nov med 7 dagars leverenstid.  Den 16 nv fick jag mail om att mina visitkort var skickade. Bra tänkte jag, då är de har den 17 eller 18 eller möjlign om de skicker med B-post så blir det den 20.  Idag är det den 23 och de har inte kommit än.  Hade det varit dwt lokala tryckeriet hade jag tagit bilen dit och krävt att få mina kort  för det är julmarknad imorgon.  Nu kan jag icke göra nåt, jag ska bara vara på julmarknad med typ 5-6000 betalande gäster utan minsta visitkort.  Sur!  Och så kommer väl de här korten som jag bra skulle ha för julmarknaden skull (och som är betalade) på måndag eller nåt. ARGHHH

lotta2
0

Fy sjutton vad förbaskad man blir när det är lovat en viss tid och det sedan blir  försenat. Kan du inte trycka ut ett enkelt med bara namn och telenr på din printer på något kraftigare papper och dela ut? Det finns ju ok program i datorn oftast  microsoft publisher eller liknande? Det går ju snabbt att bara ha ett oerhört enkelt, i nödläge funkar det bra, bra mycket bättre än att inte ha några kort alls.  Jag har ju delat ut en del och märkt att det ger ju verkligen uppföljningsköp.

pyromanen
0

Min skrivare funkar inte just nu….  Så det blir papper och penna:)

susanne.k.wall
0

Så jobbigt för dig och så arg man blir. Och så fungerar inte skrivaren…allt på en gång. Och du var ju ute i god tid. Då blir det papper och penna som du skriver och hur jobbigt blir inte det. Åh vad jag önskar jag kunde hjälpa dig för så här tokigt ska det ju bara inte få bli. Tror du barnen kan hjälpa dig skriva några visitkort? Fast det har du väl redan tänkt på…

pyromanen
0

sambon var så snäll när jag satt och skrev på små kort förrut…. "det är vel exklusivt med handskrivna.."  Barnen sover… men de två stora ska med imorgon, då kan jag nog få lite hjälp :)

Bregotta
0

Fy, vad trist! Jag är ju en av dem som rekomenderat dem. GeneradJag har själv använt mig av Vistaprint, fast med god erfarenhet… Både vad det gäller kvaliteten på produkten och snabbheten! Tyvärr brukar det vara svårt att få tag i någon att ställa mot väggen när man beställer på nätet, och i ditt fall så måste du ju ha dem nu! Vet att du inte hinner nu men jag vet att jag någon gång har köpt en stämpel som man kan fixa i text själv på Wettergrens. Där kan man också köpa sådana där visitkortsark som man lägger i skrivaren, kan faktiskt se lite fräckt ut med handgjort nu när allt man gör är fixat i datorn och precist. Håller med din sambo! Hoppas det ordnar sig för dig!

avalon
0

Jag har oxå beställt från vistaprint och det har funkat, så det var nog otur nu.

Ulle
0

Jag köpte kort från Vistaprint för ett år sedan. Tyvärr var kvalitén inte vad jag hade önskat mig och dessutom blir man ju spammad av företaget när man väl har handlat av dem en gång. En gång Vista Print, aldrig mer…

Nu har jag just gjort en beställning av kort på ett annat ställe: www.moo.com " rel="noopener noreferrer" target="_blank">www.moo.com

Där har jag beställt något som kallas för "Minicards". Det roliga med dem är att man när man beställer 100 kort kan ha flera olika motiv på dem, som foton eller grafik. Sedan skriver man sina uppgifter på baksidan. Man går in på moo och laddar upp sina olika bilder och så kan man beställa "Minicards" eller "Postcards" etc. Jag har som sagt var inte fått leverans ännu men det låter spännande tycker jag. Jag har laddat upp bilder på keramik och även vanliga foton. Däremot har jag hört att leveranstiden även från det här företaget kan vara lång, men vi får se.

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

abbis
0

#7 tala om hur det går*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ulle
0

Ja, det ska jag.

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Loove
0

Vistaprint ligger ju inte i sverige så ett antal dagars leveranstid får man nog räkna med…

ett paket som skickas från los angeles till halmstad tar tex 14 dagar på sig att komma fram.

L

pyromanen
0

Jo, men de lovade leverans på 7 dagar.  Det fanns även en ännu snabbarare och dyrare variant (och en långsamare och biligare), men jag valde 7-dagars varianten.  Lovar man 7 dagar och det tidigast kommer efter 13 dagar då är det inte OK.

lotta2
0

10 / 11 : frakt fr USA kan skilja från fraktbolag till bolag eller post /  USP. Jag beställde just kendogrejer till min dotter från ett företag i Californien.  Det tog 2 dagar från jag tryckte på beställ knappen från lämnad beställning tills budbilen levererade paketet till min dörr.  Helt sanslöst!!!  USP var det. Sist jag beställde en bok tog det 6 dagar att få hem den från USA så det tyckte jag också var helt ok med posten.

Anno
0

Jag var en av dem som tipsade om Vistaprint, det skulle jag inte ha gjort om inte mina beställningar därifrån hade funkat och varit efter förväntan.  Två gånger har jag beställt av deras enklare kort (de där som är gratis förutom frakten) och en gång en lite dyrare variant med egen bild. Pappret har varit detsamma alla gånger, ett enkelt, typiskt visitkortspapper. Leverenserna har också alla kommit inom utlovad tid. ( första gången kontaktade de till och med mig för att dubbelkolla en stavning, jag hade då en lite mysko ändelse på min emailadress…)

Alla företag kan dock göra bort sig ibland. Och verkligen synd att det drabbade dig inför något så viktigt som en marknad där man kan räkna med att det går åt en hel del visitkort. Försök skriva ett mail till dem och klaga, och se om du kan få någon form av ersättning då de inte hållt vad de lovat.

pyromanen
0

Jag är inte sur längre :)  Även jag förstår att det kan missa någon gng. Blev nog också extra hispig för att jag var stressad med allt inför den julmarknaden.. och den går ju så bra å änddå :)

Jordemor
0

Jag har beställt mina visitkort på visitkort.se såg att dom annonserar att detkostar från 50 öre st. där just nu. Skall tillägga att jag är lite partisk i mitt val av företag- min dotter jobbar där och hon gör skitsnygga visitkort.

hälsar mamma åse

minx
0

Vistaprints kundservice.
Jag beställde magneter som skulle säljas på mässa den 16 december.  Betalade extra hutlöst för 7 dagars leverans när jag beställde dom den 2 december för att vara på den säkra sidan.

Magneterna kom fram för nån dag sen. (dvs nästan en månad för sent) de har INGEN telefon man kan nå dom på. Och de svarar inte på mail fast man får besked att de ska svara på mail inom 72 timmar.

Den här gången var det INTE deras fel utan posten som skickat paketet mellan ånge och östersund i flera veckor. Fast adressen till sthlm stämde. Så man ska väl inte klaga helt på vistaprint MEN som sagt ingen kompensation för förseningen fick vi.

Det som är bra är att man kan faktist spåra sin beställning via deras hemsida. Och tar man glansig framsida så blir vistkorten kanonfina. Jag brukar använda mig av dom som produktlappar på mina grejjer. ( jag gör ett hål i dom med en hålslag högst upp och trär i ett vackert snöre)

Loove
0

#12 Våra usa grejjer reser också med UPS. kanske den billigaste varianten (långsammaste) gissar jag med tanke på att våra paket är små men väger mycket.

L

mariatingsund
0

De skickar grejerna från Holland idag, inte från USA. Mina grejer kommer alltid tidigare än väntat. Jag har beställt en massa vykort av dem, små serier, betalat 87 Kr för 100 st, jag tar kort, redigerar, laddar upp, skapar baksida, jag tycker det är en bra idé att man kan skräddarsy det.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo