Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 1374 ggr
pyromanen
0

Mängdrabatt eller inte

Om ni säljer t.ex. 12 muggar ger ni då lite rabatt eller tar ni vanligt pris x 12?

abbis
0

Jag tar vanligt pris..Det ska vara en trogen kund eller någon som handlar för minst 5000:- om det blir rabatt.

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

ijonsson
0

Jag ger rabatt till lite alla möjliga om jag är på det humöret. Jag älskar att känna mej generös och älskar helnöjda kunder!! Ofta ger jag bara rabatt när kunden inte BETT om det - glädjen hos dem blir ännu större då!! Det är en härlig känsla - och ofta kommer de kunderna åter…

mangobango
0

Det beror på vad och vem… Jag ger ingen rabatt till stora företag, de har råd. Men jag ger kompis och bekantskapsrabatt… för de ger mig så mycket reklam… pratar gott om mig och tom säljer mina grejor emellanåt… Men ingen rabatt till okända.

Sen så kan jag ge rabatt på saker jag gärna vill bli av med, dvs sånt som vart svårsålt och som någon är intresserad av. Men t ex mina te/kaffe/espressokoppar prutar jag aldrig på. Det är min bästa grej som jag säljer mycket av.

Dolomit60
0

Jo, jag håller en politik som ihög grad liknar föregående skribents.

Är man trevlig, och duktig på at pruta kan man troligen snacka sig till en rabatt hos mig också, om man trycker på rätt knappar.

Och om man gör det på rätt sätt kan jag kanske gå ner självmant ibland. Det är också beroende på humör, och kemi, och sånt.

Om det visar sig vara någon som upskattar precis den pjäs som jag är mest nöjd med, och sätter fingern på precis vad jag velat upnå, typ, så kan jag ibland bli väldigt medgörlig, och tycker det är roligt att någon som har koll på vad jag sysslar med som äger en grej jag har gjort.

Men nu var det ju inte det som var frågan……Ja, jag använder mig av mängdrabatter, men ofta (dock inte alltid) upstår dom spontant.

Vavrakeramik
0

Jag ger i princip inga rabatter, om det inte skulle vara till en ev. återförsäljare. Vänner o familj är inget undantag, de om några vet ju hur villkoren är för oss konsthantverkare. Däremot kan de ju få en gåva till sin bemärkelsedag om de varit snälla.

abbis
0

Mina priser är prutade och klara..Flört

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/