Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 1339 ggr
Vavrakeramik
0

Väder o butik?

Vad har sommarvädret för inverkan på försäljningen? Jag inbillar mig att regnet som är på väg i stället för solen e bra för försäljningen för mig. Har ni andra med butik samma känsla? Antar att det beror på vart ni säljer, men intressant att höra era erfarenheter.

Sol = stranden.

Ösregn = kura i stugan/husvagnen

Skurar/mulet/kallt helt enkelt svensk sommar = shoppa keramik???

Sommarkram från en småstressad keramiker som idag fått rycka in som kafétant. Puh. Helen

poja
0

Vävra att det är kanon väder behöver inte betyda lägre antal kunder. Min uppfattning är att folk tröttnar rätt snart att vara på stranden (särskilt som det har varit så hett som det har varit vissa perioder). Ösregn däremot är förödande. Då vill folk verkligen inte gå ut. Det verkar på dig Helen att det är full fart ute i Vävra iallafall i cafeét: Hur är det då med keramikaffären?

abbis
0

Det ska vara svalt/mulet och regnfritt då kommer man och tittar på stadskärnan i lilla Nora och äter Noraglass ,fikar spelar golf på ön,tittar på järnvägsmuseet och hyttmuseet samt besöker stadens krukmakare..ha ha ha

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

helenahenstedt
0

Sommardrejade på Nittsjö här i Dalarna 2003 då det var några veckors värmebölja. Vi var förvånade över tillströmningen och kunde inte låta bli att fråga kunderna. Svaret var ofta: vi har luftkonditionering i bilen och står inte ut på stranden längre.

LeWE
0

Man blir konstigt nog mer köpsugen när det är fint väder. Ösregnar det kanske man hellre åker till nåt stort innecentrum?!?

Vavrakeramik
0

Vilken teori om vädret jag än försöker mig på så verkar den inte stämma ändå?

Poja- Vår nya kafédel drar besök så kombinationen känns kul. Dreja kan jag ju göra på lågsäsong. Keramikförsäljnigen tuffar också på. I tankarna planerar vi redan för nästa steg i verksamheten… Kanske ett växthus att sitta o fika i? Kanske en handelsbod. Vi får se. Eller så slutar det med att jag o sambon kollappsar av allt jobb ;-) Men kul är det! ;-) Så har vi ju en superbra lärling som jag "raggade" på iFokus till hjälp. Hon e bra, Stina!