Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 4266 ggr
lerboden
0

rund kantaltråd A-1

http://www.kanthal.com/sandvik/0971/internet/s003237.nsf/html/Startpage?opendocument

detta är adressen till Kanthal och derar beskrivning av den tråd som vi behöver i våra keramikugnar. ( tror Jag)

från sidan söker ni engelsk handbok i PDF format och på sidan 48 finns den sida som hansw har förmedlat. bara det att den är tydligare och senare datum.

Tack hansw för dina inlägg om att linda sin tråd själv. jag kommer att använda ett vattenrör på 15 mm att linda runt.

tack till er som håller detta forum igång. jag tycker den är toppen.

roffe från

lerboden.

lerboden
0

jag glömde att säga att har jag fel om trådkvalitet eller annat så hör av er.

piggen
0

Hej!! vet du möjligen vart ( förutom cebex och cerama jag kan skaffa kantaltråd?? tänker försöka mej på att göra slingorna själv!! du gjorde det va? är det svårt? fortsatt fin sommar

saltglazed
0

Jag köper min tråd från ett företag i ängelholm som bygger industriugnar. jag kör dit å säger vad jag vill ha men dom verkar mest ha mycket å göra å känner sej pressade så dom vill bli av med mej så fort som möjligt så servicen för mig e snabb å jag får vad jag vill ha..

piggen
0

Hej!! vad heter företaget i Ängelholm?? jag ska ut på kulturdagar med mina förhoppningsvis färdiga grejer i början på augusti och börjar så smått få panik….. cebex och cerama har semesterstängt!!!! pust…. hälsningar pia

saltglazed
0

inget svårt gäller å fixera en borrmaskin i vertikalt läge sen en stålaxel som man köper på sin lokala maskinverkstad. jag hittade en enkel träsvarv med tillhörande borrmaskin med 2 fart lägen ett långsamt perfekt. har gjort en fotpedal som jag kan styra strömmen med. och en pinne med hål i som tråden löper igenom som man håller emot axeln. har man sedan en formel kan man lägga in den i excel så kan man få ut all data på trådlängd. ytbelastning. effekt osv.

saltglazed
0

kolla efter entech.

saltglazed
0

hur stor e ugnen du ska ha slingor till ?

LenaStina
0

Jag köper min kanthaltråd från Ugn & Industriservice. Gunhard Johansson, som äger företaget, är mycket bra att ha att göra med. Han har 40 år i branschen, så han kan det mesta. Håller bra priser tror jag. På reklamblad som jag fick i februari i år gav han prisexempel på ugnselement:

Keramikugn Cerama SL215 12 kW 1 sats (6 st) 1.550 kr + moms.

Härdugn Osmund Mut 3/4 6,6 kW 1 sats (6 st) 1.850 kr + moms.

Han köper och säljer även begagnade ugnar och maskiner. Finns i Kolbäck någonstans runt Västerås, tfn 0220-412 50 eller 070-362 43 10.

Hoppsan - blev detta reklam nu?Förvånad Jag ville bara tipsa om en bra leverantör av ugnselement.Generad

LenaStina
0

#8 Får jag bara tillägga……..när det kommer reklamblad i brevlådan är det ofta färgglada bilder på glättat papper med häftig layout som ska ge "vill-ha-känsla".

Från Gunhard kommer ett klipp-och-klistra-ark fullt med tätskriven text och kopierat hemma på kontoret. Adressen är sedan fint plitad för hand på varje ark innan det skickas iväg. Härlig tycker jag! Bara det gör att jag gärna beställer av honom när elementen börjar bli trötta.

cherie
0

Jag har tråd på en jätterulle om någon vill köpa!!

sambon köpte massor på en gång! trodde nog jag skulle byta varje år..så här finns det om någon är intresserad..ska kolla priset !!

abbis
0

cherie kolla din inbox..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/