Lustfylld Paustid!
Ja så är namnet på min och Veronika Larssons utställning på Hellekis Säteri den 26/7 till 13/8. Vi kommer alltså att hålla till i det stora växthuset på gården, där försöker vi skapa en oas av växter, keramik och personliga uttryck. Det vi hoppas kunna ge besökarna är en upplevelse, en wow, men va häftigt - känsla. Vi vill gärna bjuda på en stunds avkoppling från vardagen, från tankar, från måsten, att man går ut däirfrån med en känsla av bara spontan glädje och att man fått en upplevelse av form och färg. Vi båda två jobbar mycket i lergods med fajans och med färger, så det kommer att vara krukor, urnor, blommor, kransar, gubbar, bestick, fat, pallar, korgar mm i lera och detta uppblandat med mycket grönska och grönsaker, visst låter det som en härlig paustid en tid mellan två göranden, en andehämtning en paustid ett minné. Alltså om ni har vägarna förbi eller åker hit ändå Varma Välkommna, kolla på hemsidan Hellekis sateri. ´De har alltså en kanon trädgård och ett fik i orangeriet så bara det är värt ett besök
, Tjing Marika
Låter ju jättetrevligt. Har du lust att bjussa på några bilder (för oss nyfikna som inte kan komma dit och se själva) så vore det ännu roligare. Lycka till med utställningen!
Intressant var kommer denna utställning att äga rum?Jag har en konstnär Kristina Rasmussen från kristianstad som ska ställa ut skulpturer i keramik,järn trä och akvareller hon är mycket mångsidig och har haft många utställningar tidigare Vernissage 28/6 och pågår fram till 11/7
Hjärtligt välkomna till
Lotta på Stationen galleri&Butik
Stationsg 1 Bromölla

Oj det kanske var lite otydligt var den skulle vara, jag e ju inte någon fena på datan så jag kan inte göra hemsideadressen till Hellekis säteri klickbar, men alltså På Kinnekulle och Hellekis säteri vid randen till Vänern, Välkommna igen och viss Lotta kommer det bilder, skall bara ha vernisage först!/ M
Där har jag varit par gånger på utställning det är underbar miljö.
Tack för inbjudan, ocg lycka till.

det låter urmusigt !!!

HEJ ALLESAMMANS
det är alltså jag VeroniCa Larsson som ska ha utställning i växthuset med Marika!
Jag vill också hälsa alla välkomna till vår växthus värld den 27/7 till den 13/8 !!!!
jag har äntligen lagt ut bilder på lite äldre alster i mitt fotoalbum och visst lägger vi ut lite bilder på denna utställning efter vernissage.
HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!
Supermysigt! Lagom dagsutflykt för oss. Vi ska absolut försöka ta oss dit :)

Tack för alla possetiva kommentarer, hoppas verkligen på att träffa någon av er, välkomna allihopa, vi kommer nog inte att kunna vara där så mycket på dagtid, men helgerna och kvällarna!