Skyltfönster hjälp
Jag har två ganska små skyltfönster i lokalen jag håller på och renoverar och nu har jag fått idé torka. Har ni några bra idéer på hur man kan bygga i skylten? Jag hade tänkt mig något flexibelt typ vitmålade tegelstenar och glasskivor. Hur har ni gjort? Härligt med lite bilder. 

Gammla äppellådor brukar vara poppis att bygga med här nere eller vitmålade lådor av spånskivor.
Tegel och glasskivor låter fint.
Med hjälp av olika ljuskällor som du flyttar runt kan man åstadkomma mycket förändring. Ex ljus bakom ett föremål, eller underifrån. Fint nu när det börja skymma tidigt om dagarna.
Det är dessutom fint med färgat ljus, det finns lampor som har olika färger, så skyllten kan få ex en röd ton mot jul , utan att du bygger om grundstommen (tar bort tegelstenarna och glaset)
Har ni läst gerillamarknadsföraren, där fanns det tips om att man kunde ha ett elektriskt tåg som körde runt med prislappar, fångar blicken samt att kunden står kvar ett tag och tittar, samt att barn lätt stannar, och då också den vuxne. Skulle jag ha en skyllt skulle jag använda mig av det tricket, det kan vara jättefint i en julskylltning, om det är en fin liten tågbana…

Bygg i olika höjder, använd ex skokartonger och tyg i olika kulörer - lätt att byta ut och tvätta, tänk i färg, form eller vad det är för slags föremål ex tekanna - muggar. Till jul brukar vi bygga någon miljö med hus och tomtar eller luciatåg, vi har ofta levande ljus i våra fönster, det ser ombonat och välkomnande ut. Kan man och orkar bära in naturmaterial, stenar, snäckor, sand, mossa så blir det också ofta tilltalande för att inte tala om blommor …
Viktigast är ljuset..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tack för tipsen. Brukar ni hänga saker från taket också för att få upp lite på höjden? Hur menar du med ljuset abbis? Har du något bra tips? Hur ofta skyltar ni om?
Hur fint du än skyltar så har det ingen som helst betydelse om du inte har tillräckligt med spotlights..Ett mörkt fönster är det ingen som tittar i..
1/ Tänk på hur man närmar sig skylten om du t.ex ser den rakt framifrån eller från sidan.Skyltar och dylikt kanske måste vinklas….men meddelandena ska vara korta man hinner inte se så mycket på en halv sekundnär man passerar.
2/ Bygg skylten runt ett tema ..T.ex på sommaren kan du fylla den med fin sand och snäckor..På vintern med fusksnö etc..
3/ Få föremål i skylten visar att du är exklusivare .Mycket saker visar att du är billig..Välj den linje som passar dig
4/ Kom ihåg att ditt skyltfönster är det viktigaste du har för att locka in dina kunder 70% bestämmer sig för att gå in om skylten är inbjudande.
5/ Det är lag på att 50% ska vara prisatt.
6/Ändra lite varje vecka om du kan.Inte hela skylningen men kanske något erbjudande..
7/ Jag har en roterande display som jag ställer nyheter på.Allt som rör sig drar ögonen åt sig!
8/ Köp nya roliga tyger som är speciella för just ditt fönster och det tema du har!
9/ Har du erbjudanden så sätt den i någon fin ram. Även priserna kan du rama in..
10/ Sno ideer friskt från dom stora jättarna..Jag gör det hela tiden!Nu ska det vara blommiga fönster rutor så det har jag själv målat med tusch`direkt på glaset på insidan .
11/ Se till att hålla rent och byta trasiga glödlampor.Undvik taffliga handtextade skyltar.
12/ Ha aldrig inaktuella produkter eller solblekta produkter i skylten.
13/ Har du stora skyltfönster skulle jag jobba med möbler .Det har jag hos min vännina som är frisör och är jätteglad att jag får skylta där.Har du ett litet fönster som t.ex bara ett vanligt fönster .Sätt upp glashyllor på konsoller så kan du utnyttja det bättre.
14/ Jag gjorde ett fräckt fönster med brunpapper som jag gjorde en trasig ram av så att det såg antikt ut..Rev kanterna inåt fönstret..
15/ skylta om var 14:e dag..
hmmm kommer kanske på nått mer sen
abbi
det var bra tips abbi!
Tack pluppan*L*

Ja jag tyckte att ditt första inlägg var lite kort "abbis" 
Tack så jätte mycket för alla tipsen, det var precis vad jag behövde läsa för att bli på hugget igen. Och jätte kul med bilder. I helgen ska jag till butiken med nya ögon och börja planera.
#12 Fick lite mer tid