Ombyggd verkstad
Halloj!
Nu har jag bilder på min lilla ombyggda verkstad. Ville bara visa dem. Har lyft innertaket för mer rymd och för att kunna ha nydrejat på skivor på takbjälkar. Har målat golvet så att det blir mer lättorkat. Har satt i ett litet fönster, vilket var ett större jobb än jag kunde tro. Men å så skönt med dagsljus! Och jag har sorterat alla material jag fick med i versktadsköpet i höstas. Bara det tog mig 1 hel dag…
Först kommer en bild hur det såg ut när jag rivit ut allt och precis börjat. Sen kommer bilder på hur det ser ut nu när jag fått ordning.

Det blev ju kanonfint. Jag avundas alla som kan hålla så rent och sådan ordning.

Ja, jättefint. Och jag håller med Poja.
Tänk om man skulle starta en tråd där man lägger ut bilder på sin sketna verkstad. Jag skulle vinna direkt i klassen "saligaste röran"…
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

#4 tror jag nog skulle kunna klå dig om saligaste röran, kan klå de flesta på den punkten (men det vore trevligt om jag har fel). Om jag hittar min kamera, som försvunnit i röran, skall jag visa bildbevis. Det är skönt att höra att andra har liknande problem. Tror att många kreativa själar är lite som jag, har hundra projekt på gång samtidigt och tiden det tar att plocka undan dem när man inte är klar känns mest som förspilld.

Ja, vad fint du har fått det! Grattis!
#4 Ha, ha! Nej, Ulle, vi är nog många som skulle kunna slåss om förstaplatsen i den klassen!!! Jag skulle tveklöst ha en mycket god chans till vinst! 

hm, tid e pengar. Kanske kan man skylla sin stökighet på ekonomiskt tänkande.
sååååå kom igen ta en bild!!! det är jättekul att titta in i andras verkstäder. jag ska ta jag med….
jag har ju även sett mangobangos fina verkstad IRL och den är verkligen genomtänkt kompaktliving (snart blir nog den lite skitigare också)
Tack för de snälla orden! Och visst är den välordnad, jag har ju precis fått till den… och nu blir det stöka av i den. För nu ska jag jobba och trivas i den!
Härligt rent och fint! Ser så ordentligt ut. Så kliniskt rent på något sätt…:D
4, ingen har det säkert skitigare än jag, jag lovar…Skyffeldags i verkstaden. När kunder ibland tittar in i verkstaden så brukar dom höja på ögonbrynen, en klämde tom till med "härligt med en artistisk röra"… då var det dessutom skapligt städat…:/
Vi kan väl ha en "värsta skitiga röran"- tävling! (jag tror förstås jag ligger bra till för att vinna en sån tävling he he)
#11 neeee du, jag tycker du har det fint hos dig, det såg jag i somras… men du har kanske hunnit stöka till det sen dess?
#12, men nu har ni visst dåligt minne! -) Är säker på att just när ni var här höll jag på o målade mitt marknadsbord INNE i min lilla verksta så man knappt kunde komma in genom dörren he he. bifogar en liten bild. Men det ser inte så ill
a ut som det är egenltigen för verktygen är så nergrävda i sörja att de inte syns på kortet
det är i alla fall inte smuts ytan äkta lera!