Keramik iFokus

Keramik

Etikettmedlemmar
Läst 2961 ggr
Vanja-K
0

svaret gått iväg????

Kna inte skicka svar, för det finns ingen knapp för "skicka meddelande"

Kan inte ens skicka svar direkt på min förra tråd med samm rubrik ?????

Ulla
0

Det finns en del som haft samma problem och för dem har det berott på att de haft sin browser inställd att visa dubbelt radavstånd. Då hamnar skickaknappen för långt ner. Ska se om jag hittar tråden på supportsidan som handlar om det.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Ulla
0

Kan inte svara på pm

Kanske kan du hitta något användbart i den tråden. Återkommer om jag hittar något mera.

_
_

Vanja-K
0

Tack Ulla, ska läsa och se om jag kan göra något. Då var det inte bara jag.

Vanja-K
0

Har läst. Kan fortfarande inte svara. Ingen knapp

Ulla
0

Hmm. Tyvärr så kan jag inte hjälpa utan det är Johan eller Charlie som klarar det. Men dom har mycket just nu. Säkert vet dom om problemet eftersom de läser på supportsajten.

_
_

Vanja-K
0

#5  Har du fått veta något om felet, varför jag inte kan svara på mail?

Ulla
0

Nej, men jag vet att det är uppmärksammat så de håller på och tittar på det.

_
_

mangobango
0

Jag har samma problem. Finns ingen skicka knapp i meddelande pop rutan.

lotta2
0

Eftersom Ulla och vi Medarbetare inte kan göra något åt sådana problem eller buggar i systemet, så kan  ni kolla på support iFokus om någon skrivit om detta problemet eller annars skriva ett inlägg där och beskriva problemen. Killarna som sköter iFokus kollar där och försöker beta av kända problem så snabbt dom bara hinner….:D

abbis
0

Jag har redan lagt ut det på supporten!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

lotta2
0

Bra jobbat Abbi's! Då hoppas vi på snabb lösning!

Ulla
0

Jag har sett det:) Har också sett att killarna har börjat ta tag i brevlådeproblemet nu så det är på g.

Men, som jag sagt tidigare, så kommer driften i första hand, och just nu är det en av servrarna som uppför sig konstigt. Eftersom slumpen avgör vilken server man går till så kan man ha otur och få svårt att komma in. Om det händer dig så kan det hjälpa att försöka med www.keramik.ifokus.se eller v3.keramik.ifokus.se. Likadant om du går till en anna sajt, dvs lägg till www eller v3 framför sajtens namn.

Jag har också testat att byta browser när jag haft problem (har både IE och Firefox på datorn) och det har hjälpt mig.

_
_

mangobango
0

Det funkar för mig nu.

Ulla
0

Glad

_
_

Vanja-K
0

Det fungerar fortfarande inte för mig , att skicka iväg svar.  Men det är kanske också  på gång?

Vanja-K
0

Har fortfarande ingen knapp för att skicka svar på mail. Någon som vet nåt?

lotta2
0

Har du frågat inne på supportsajten? Här vet vi inget om deras fixande av fel etc, det går klart snabbast att fråga där inne.

Sagakeramik
0

Vanja

Det finns en tråd inne på support. De har inte gjort något åt det och den generella åsikten verkar vara : byt browser. Enda som funkar för mig är att öppna i nytt fönster och sen vänta tills den helt har laddat klart och inte ändra fönsterstorleken.

Kan ju inte hålla med om alla lovord för nya versionen:(

lotta2
0

Tror at tanken är att det ska bli bra när det är klart och det är väl väldigt mycket barnsjukdomar i början.

Det jag tycker är hemskt irriterande är ju detta med fotoalbumen och att man tittar in på en medlems sida måste först klicka på deras namn, sedan på "besök min sajt" för att till sist kunna klick på deras fotoalbum…Segt, dessutom har ju nästan ingen man klickar på aktiverat sin sajt så man mäts bara at beskedet "denna sajten finns inte…Godmorgon liksom…Borde gått automatiskt att alla album etc öppnades automatiskt utan att varje medlem behövde aktivera sin sajt först.

Säkert är det en massa nya finesser, men jag har inte hittat så många jag tycker om jag heller ännu.

Att man inte kan stänga sitt fönster än när man skickat iväg ett meddelande kan jag leva med, men den lilla rutan som öppnas  när man ska läsa ett nytt gör ju att man får scrolla som en galning för att läsa långa meddelande, irriterande det med..:(

Förhoppningsvis är det grejer som rättar till sej med tiden.

Vanja-K
0

#18 Vad är browser?

Hur kommer man till supporten. Kan ju vara kul att läsa vad som rapp. som fel.

april24
0

Jag undrar också om alla namn som kommer upp t ex browser IE och firafox. Har ingen aning om ifall jag har det eller inte. Det är naturligtvis inte eran sak men man undrar ifall man kan vara med i fortsättningen eller om man måste skaffa nya grejer i så fall.

Är som tidigare sagt dålig på att förstå hur allting hänger ihop när det gäller datorer.

Jag hoppas att det går att lösa så att jag kan fortsätta med den här sajten för jag gillar den väldigt mycket och har fått många tips och även rolig läsning under tiden jag varit med.

Hälsningar Monica

april24
0

Hhär kommer ett inlägg till. StinaLord har lagt in bilder i sitt fotoalbum läser jag men jag kommer inte ¨åt dem!

Monica

poja
0

Inläggen:Svaret gått iväg?? och Rakuvrå ute., har hängt sig , har "lyst" svart hela dagen trots att man läst dem.

Ulle
0

Ja, det verkar som att hela keramik i fokus har hängt upp sig idag. samma fyra inlägg som lyser svart trots att de är lästa.

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

jose
0
#20 & 21

En browser är det program man använder för att surfa på Internet med. På svenska kan en browser även kallas 'webbläsare'. T.ex. IE= Internet Explorer, Mozilla = Firefox, Netscape Navigator och Opera.

lotta2
0

Här är länken till support i fokus Support, det verkar som om deras snabblänk försvunnit i listan över sajter.

Verkar som om flera sajter har problem med att lästa meddelanden visas som olästa, så det behöver ni ju inte anmäla igen.

20, 21, klart  att ni inte behöver skaffa nya webbläsare eller annat för att fortsätta läsa på keramik i fouks, däremot är det flesta nya versioner oftast optimala för nyare webbläsare och därför om man har en gammal version kan en del bli problematiskt med vissa funktioner. Men de allra flesta versionerna ska fungera bra sägs det.

Ulla
0

Det är tydligen så att man har försökt att göra en standard som ska gälla för alla webbläsare. De äldre läsarna tolkade koden olika så de som programmerade var tvungna att göra olika lösningar för olika läsare, för att sidorna skulle se ut och fungera som de var tänkta. Men webbläsare som har några år på nacken klarar inte alltid av att förstå den nya gemensamma standarden.

_
_

Heart
0

Det är inte konstigt att detta inlägg är läst mer än 300 ggr. Jag kommer ingenstans heller. Det är så himla tråkigt.

Hälsn. Heart

minx
0

För mig fungerar det bara i firefox och inte i internet explorer.

Det kan vara rätt knivigt för programmerare att få ordning på just såna här problem eftersom det förmodligen fungerar på deras dator.

Firefox är i dagsläget en bättre browser/webbläsare kostar inget att installera och gillar man den inte är det lätt att avinstallera den.

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/

Finns att ladda ner här.

Ulla
0

Det är lika enkelt att installera den nya versionen av explorer, Internet Exporer 7, och den är också gratis.

Här hittar du alla bra, gratis, lättinstallerade snabba och säkra webbläsare

_
_