Attans... jag har nog blivit sjuk!
Har precis köpt min första drejskiva efter flera års längtan… följden efter ett par keramik-kurser. Och vad tror ni händer? Jag är helt sjukt såld. Jag läser och googlar på allt jag kommer över. Stackars sambon röjer för fullt, allt för att jag ska få plats att dreja. Men kan jag vänta? Nope… inklämd mellan trarvar av kartonger smäller jag i gång. Lerstänk över hela garaget och jag är överlycklig. Kanske tur att jag har ett dagjobb, annars skulle jag nog vara helt förlorad. Vill bara säga HEJ! Nu är jag äntligen här! 

haha ett tips kolla youtube där kan man sitta i timmar och kolla drejare :P
Tack för tipset, livsfarligt roligt! *s*
Hej själv, och välkommen hit.
Jag tror inte att jag ska önska dig en snar bättring 
Hoppas istället att du lär dig att leva med din "sjukdom"
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Smittar det…
Det smitter! Och det är oftast obotligt. Kan förvärres också (ett ganska vanligt förlopp) och det kan sprida sig (till eldning, ugnsbyggeri, glasyrexperimentbesatthet och otaliga andra följdsjukdomar.)
Välkommen!

Måste tyvärr erkänna att jag oxå lider av denna obotliga sjukdom…en sjukdom jag njuter av, när jag inte får dreja längtar jag sjukt mycket till skivan….har tur att kunna sitta hela dagarna efterssom jag läser keramik, när jag kommer hem framåt kvällen är jag helt slut o funderar på vad jag ska dreja imorgon…tur jag har en städsjuk gubbe
……
Var får man tag på sånna gubbar???
Hi, hi, är det inte ett härligt tillstånd!!! Jag köpte min drejskiva för 6 år sedan istället för en häst - och jag ångrar mig inte! Fast nån gång ska jag köpa den där hästen, men just nu kan det vänta 
Man kan ha både drejskiva och hästar! 
Välkommen mazarina! Här "riskerar" du att bli fast många timmar…

Jag hade med mig lera i husvagnen förra veckan när jag och sonen var på semester. Den dög alldeles utmärkt till att knåpa tomtar i. Det knepiga var att transportera hem det jag gjort men de höll!
Vilka härliga kommentarer. Jag blir alldeles lycklig. Att få "möta" andra som brinner.