Keramik på Mallorca?
Helloj
Jag och min man ska iväg på en semester på Mallorca. Nån som varit där och kan reomedera nån keramik man bör se? Andra tips mottages också:D
/Saga
De har en speciell lera där i en del av sin keramik. Den blir sandbrun efter bränning. Kom med Morerna.

Vad roligt! Det finns mycket fint att se på Mallis om man bara tar sig ifrån de stora turistställena!
Vi brukar hyra bil och åka omkring lite. Det finns jättefina badställen på nordostligaste delen om man söker stränder som inte är riktigt så mkt exploaterade som på sydsidan.
De har en fabrik i Manacor där de gör Mallorcapärlor - en mkt speciell verksamhet och metod som de tydligen är ganska ensamma om har jag fattat det som. Jag fattade det som om de har patent på medoden, använder fiskfjäll på något sätt. Jag har varje gång haft ambitionen att åka dit och titta men det har inte blivit av. Kanske något att kolla in? Här är en länk som du kan läsa lite om pärlorna och annat hantverk på Mallorca och här. Hoppas ni får en härlig semester, kul och lite välbehövlig avkoppling!

Hej igen
Tack för alla tispen.
Ska kolla in de där pärlorna, verkar spännande.
Vi tänkte hyra vespa och fisa omkring på:D I morgon bär det av!
Det låter härligt. Du kommer säkert att få en fin semester. Glöm inte att berätta när du kommer tillbaka.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_