Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 833 ggr
Ulla
0

Snart på väg

Nu är det inte länge kvar tills jag och några kompisar åker till Bornholm några dagar. Där ska vi besöka en internationell keramikfestival som börjar i slutet av augusti. -  Här är ett par länkar där man kan läsa om begivenheterna.

European Ceramic Context 2006

http://www.neue-keramik.de/english/magazine/m-current.htm

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

frykis
0

Är jag avundsjuk eller är jag avundsjuk? Du berättar väl allt sen?!

frykis
0

frykis
0

frykis
0

kia1
0

hm vi fattar du är avundsjukFlört

Ulla
0

Nu sitter jag färdigpackad och försöker få tiden att gå tills det är dags att ge sig iväg. Det ska bli riktigt spännande. Ha det så bra här under tiden!

_
_

Ulla
0

Tillbaka igen efter en keramikfullspäckad vecka.

Jag är förälskad i Bornholm! Där är så oerhört vackert. Inte nog med det - jag tror att kärleken är besvarad. Jag hittade nämligen en hjärtformad sten på stranden.Kyss

_
_

kinnekulle
0

Åh himme Ulla, jag va ute på sidorna du referera till vad mkt fin keramik, har du sett mycket nytt och kul?? Vad det mycket folk`?, vad det svårt med boendet? Önskar att man kunde åka dit någon ggn.

Ulla
0

Nej, det var inte svårt med boendet. Jag bodde visserligen hos en väninna som har fritidshus där, men det var inte så mycket folk som det kan vara på sommaren. Tydligen mer än normalt för årstiden - sommarsäsongen är ju slut.

_
_

Ulla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste bara visa några foton som jag tog när jag var där. Det första är en vy över Gudhjem.

_
_

Ulla
0

Vi köper nyfångade rödspättor till dagens middag av en fiskare på stranden vid Risegård.

_
_

Ulla
0

Glas og Keramikskolen i Nexö hade öppet hus så vi gjorde ett besök. Där träffade jag Karina Bautz Jensen som går den treåriga utbildningen. Hon berättade att några av eleverna där funderar på att starta ett diskussionsforum för keramik på internet och blev därför jätteintresserad när jag berättade om iFokus. Det skulle vara kul om hon eller några av hennes kompisar hittade hit till oss.

_
_

LenaR
0

Bornholm var en fantstisk upplevelse, inte bara vad gäller keramiken. Hela ön är otroligt vacker, med långa sandstränder och dramatiska klippor om vartannat. Jag rekommenderar varmt att den som aldrig varit på Bornholm tar sin nästa semester där! Jag tror det är paradiset på jorden.

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Ulla
0

Jag kanske ska visa ett par keramikbilder också. Den första är från en utställning hos galleri Det blå Hus i Svaneke. Galleriet verkar inte ha någon hemsida så jag kan inte länka dit, i alla fall inte ännu.

Utställningen var en del av "European ceramic context 2006" och  pågår till den 22 september.

_
_

Ulla
0

Melon Warnes är en väldigt trevlig engelsman som hamnde på Bornholm för så där sex år sedan. Han driver Paradis Keramik tillsammans med sin fru Eva Jakobsen. Jag tror att det är han som drejar och hon som dekorerar keramiken.

Melon visar gärna sin verkstad där besökarna kan få en inblick i arbetet.  Därefter kan man ta en titt i galleriet. Han känner en hel del engelska keramiker och när vi var på besök så fanns flera av dem representerade i galleriet.

_
_