Idag är jag stolt över...
Litet eller stort, något är du säkert stolt över idag?
Bjud på det till oss andra och framför allt till dig själv!
Idag är jag stolt över att jag slet hårt med glasering igår kväll och kunde därmed sätta igång en bränning.
Jag har testat en metod att göra gipsformar till stora fat, om det funkar så kommer jag att skriva ett inlägg!
Du har redan anledning att skriva!
Du kan vara stolt över att du tagit dig för att testa nåt nytt!
En klapp på axeln helt enkelt.

Vilken bra tråd Godsagaren!!
idag är jag stolt över montern som jag satt upp på Huseby julmässa. Inte 100% nöjd kanske… men rätt så stolt o glad över att det är gjort!

Att jag ÄNTLIGEN fått ut min webbshop!!
Nu ska jag bara försöka våga mig på en första bränning så jag kan få fina hjärtan och hundben i keramik att hänga på halsbanden.
Idag har jag sålt in min keramik till två museimänskor på besök!
Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Wow vad alla har varit duktiga! och alla kan verkligen vara stolta, Jag har oxå haft en bra dag, drejat stora fat med en ny lera som verkar jättebra, stabil och skön, har gjort relief på dem och sedan blir det vit tennglasyr, fint som snus till juläpplena. och nu lite glad-stolt-skryt, men jag kan inte låta bli.. De hörde av sig i från Sätergläntan i Dalarn och vill sälja mina vantar!!!! jag blir så himelens glad för det, för den butiken går verkligen inte av för hackor, kvaliteten på deras sortiment är ju bland det bästa i Sverige!! och där skall jag få vara med!! jippi,
Jag har suttit och provat olika varianter av tekanna till en kund som är reumatiker..Lovat att hon ska få känna på dom innan jag glaserar.Hon va så impad av att kunde tänka mig göra flera som hon fick prova…
Har fått 2 nya återförsäljare i Örebro som båda driver och ska driva designbutiker med bara kända leverantörer och så lilla jag*L*
Har fått ett erbjudande att vara med och ställa ut på Getterön i varberg i april…ska göra galna fåglar tänkte jag…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Vad roligt!
Själv är jag stolt över att jag kunnat vara ifrån verkstan en hel dag UTAN att få dåligt samvete!
Ugnen är ju igång så jag har ju inget där att göra. 
Jag är glad att jag drejat saker till 1:a advent. Ljustatakar och fat. Har testat nya former och imorgon ska jag sätta små minitomtar på kanten på dem. Jag är stolt att jag vågar testa ngt nytt och utmana tomtesymbolen… är lite skraj för den, att mina tomtar ska se larviga ut. Så därför är jag stolt att jag vågar utmana mig själv och inte ta det säkra kortet.
Jag är glad över att jag äntligen får lite tid över att vara i min verkstad och sortera och få ordning. Ideliga förkylningar sätter stopp för det mesta…suckar… Jag kommer så sakta igång.
Har hört att tålamod är en dygd…

Vad ni är duktiga allihopa! Själv är jag stolt över att jag har gjort ett antal tomtar. Det har legat över mig länge, men idag infann sig inspirationen. Hur kul som helst att göra dessa tomtar, och otroligt rogivande 
Tjusigt saltglazed!
Tack #13. Ingen modern design men snygg teckning har den.
#11 Härlig glasyr…blandat själv?
#7 Kanske göra en tekanna med tvåhandsfattning till reumatikern?
#15 klart den e egen blandad. unikt kan man kalla det de blir så olika var det står i ugnen.
11, snygg glasyr!!!

Jag är stolt över min nya hemsida som jag gjort alldeles själv och kan uppdatera alldeles som jag vill.
#16… gjort dä..tvåhandsfattning…
Jag är stolt över för att jag från 1 nov har lyckats få hyra en källarlokal i samma hyreshus jag bor i! Tänk, bara trippa ner till lokalen när lusten pockar på!
Idag blev det köpturné av vägg- och golvfärg och lite husfix för att täppa igen smärre fuktskador.
Imorgon skall jag titta på en diskbänk som kostar ingenting om jag vill ha den!
Happy me!
#11 Bränner du reducerande saltglasyr eller? Är det blå kobolt eller red. järn? Skitsnyggt, tycker inte att det finns nåt som är retro inom keramiken, skulle kalla det klassiskt i så fall…
#20 Great minds think alike!!!
#22 det är reducerande atmosfär i saltugnen. glasyren är en kalciumrik koboltglasyr. det som gör det spännande är att man har saltat också. nu håller jag på och ska fixa en matt kopparröd till saltugnen. men den måste bli klar innan årsskiftet för då lägger vi ner så egentligen vad håller man på med.
24#: Nyår blir knappast sista gången du bränner glasyr va…. eller salt för den sakens skull.. tror du?
jag har att välja på att gå arbetslös eller fortsätta med keramiken.
Kände mig stolt när jag hade fått fram en ny glasyr för någon dag sen var för mig en glädje men för mina närmaste,min familj. inte knappast just nu kan man endaste känna sig stolt om man kan skänka trygghet. pengar på bordet när man behöver mat. värme och torrt över huvvet. kan jag klara mej efter årsskiftet enbart på keramiken då kan jag vara riktigt stolt allt annat e bara ego.
Idag är jag stolt över att ha stått "med armarna i glasyrhinken" istället för att flanera på "Det goda köket"-mässan och sippa på god Champagne.
*Aj Det gjorde ont men jag repar mig snart. 

# 27, Ta vara på den glädjen du kände och låt den sprida sig så skall du se att det ordnar sig, gott vinner över ont!
Idag är jag stolt över att jag kämpade på i verkstan igår trots att hela min kropp skrek och ville hem.
Vaknade tidigt idag så jag satte mig och limmade magneter på mina provstickor.
Så skönt det är att känna sig effektiv.
Känner mej stolt över att jag precis hann göra färdigt ett gäng tomtar innan jag hade en spelning i en brass-sextett i gårkväll. Jag slapp att hålla dem fuktiga för att fortsätta idag. Nu står de snällt och väntar på att bli torra och brännas.

….över att jag pallrade mig ut i keramikverkstan och drejade 1,5 timme trots enorm sömnbrist pga nattvaken bebis. Unnar mig att slösurfa en stund nu när hon sover