Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 1546 ggr
Dolomit60
0

Otroliga sammanträffanden ! ! !

Det har inte så mycket med keramik att göra men är kul ändå, som det slumpar sig…….!

tjejen som egentligen är pedagog, och pluggar ännu mer pædagogik, och socialt arbete på distans, har en hobby också; Hon är statist i en massa filmer ibland.

På så sätt har hon lärt känna folk som hon gör tjänster i bland; det kan handla om en översättning från danska till svenska, att hitta andra statister, och hjäper  statisktkoordanatorerna osv.

Som ersättning får hon DVD:er, en flaska vin, eller bioblijeteter, eller mindre ekonomiska honorar osv.

Senast hade hon hittat statister till en dansk/svensk produktione som heter "Vagn".

Hon viste det inte själv, trots att hon känner  filmens statisktkoordinator; men i dag kommer hon hem, och frågar mig om jag kan gissa var nästa inspelning av filmen ska äga rum.

Det vet jag inte, men när hon frågar på det sättet gissar jag på Tingbjerv (där vi bor, och där jag har verkstaden)

Då svarar hon att den ska äga rum precis framför min keramikverkstad !

( C:a 100 meter från vår bostad)

På tisdag !

Hur har  hon fått reda på det då ?

Jo, hon har hört vicevärdarna snacka om det, när hon var och handlade. Det ska nämligen sättas upp avspärrningar för att spela in.

Nu är det inte alla scener som kommer med i filmen alla gånger.

Men om någon ser denna Svensk/Danska film, är det altså inte helt omöjligt att man skymtar mitt skyltfönster i någon scen……ännu lustigare är det på något sätt, som vi själva är ungefär lika svensk/danska som filmen…..

Och Lena svär på heder och samvete att hon INTE haft ett finger med i spelet, bortsett från att hon altså skaffade statister…..!

Filmen kommer år 2009.  Datumet är ännu inte bestämt

Bregotta
0

Vad spännande! Den måste man ju absolut se! Hoppas man kan koncentrera sig lite på handlingen men det kommer inte att bli lätt när det vankas keramik där också!Flört Du måste lova att rapportera efter tisdag hur det har gått! Du kanske får vara med och blir kändis! Då måste du lova att göra ett något litet tecken till oss på i fokus! Flört

Dolomit60
0

Nu är det ju inte säkert at verkstaden kommer i bild ens.

(De gånger man medverkar,som statist kommer man i bild kanske varannan gång, och då skymtar man fram i några sekunder typ; resten klipps bort. Men man får honoraret oavsett vad. En scen som tar en halv dag att spela inn susar förbi på filmen snabbare än man hinner blinka !)

Men OM det ses i bild kommer det givetvis ett litet "skrytinlägg" ;-)( Kan inte låta bli…)

Det lustiga för mig var annars framför alt detta att vi inte viste om det ens, samtidigt som tjejen varit med och hittat statisterna, och så i viss mån den här svensk/danska aspekten….

Men självklart skriver jag om det om verkstaden kommer i bild !

Doriz
0

Jag bor i en miljö med äldre hus och där är det tämligen vanligt förekommande med inspelningar av olika slag. Min förra bil var en gammal Volvo lite avskavd, rostig och grann och tänk det slog aldrig fel. Så fort jag kom körande avstannade all verksamhet. Det viftades med flaggor och skreks i megafoner. Dock kan jag skryta med att min förr, förr, förra bil som var en bubbla är med på ett pussel.

Rozzy
0

KUL, värden känns så liten ibland.

abbis
0

Håller tummarna att du får lite gratisreklam…dolomit

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Dolomit60
0

Näe det blidde ingen gratisreklam.

Hårfrisörskan som "bor" brevid, kom vist meddäremot, men för mig är det lika roligt ändå !

Och världen känns precis som Rozzy skriver - liten !

Tingberg är altså inte så händelselöst som man skulle kunna tro, tydligen.

( Men Vesterbro var altså mysigare  trots allt ! )