hantverk trendigt eller ute?
Hej
Ser på formex, att i år är det tillbaka till traditionerna som gäller. De vill lyfta fram det det traditionella. Ni som hållit på i några år, hur upplever ni intresset för det hantverk ni håller på mer- ökar-minskar eller är det oförändrat?,
Hej!
Jag har sålt mina stickade barnluvor i många år. Från kund-sidan känns nog intresset ungefär oförändrat sett ett par år tillbaka fram till nu. Däremot har jag senaste veckorna kontaktats per mejl av flera återförsäljare och marknadsarrangörer som hittat luvorna på min hemsida, och är intresserade av att sälja dem. Det har aldrig hänt förut! Jättekul är det :)
/Mia
Lyfter fram den här tråden för att se om det finns några fler som har egna erfarenheter.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Jag tycker nog att intresset för en del hantverk är större nu än för ett par år sedan.
Framför allt inom textilområdet. Tänk bara på alla dessa stickcafe. Inom detta område är det alla åldrar. Kul!!!
Jag är ju inte proffs, men vill bara tror att respekten för hantverk varit ganska stor under rätt lång tid nu. Ett kul minne var från min lumpartid på 80-talet, jag drejjade på kvällen i Akalla och fick åka långa sträckor med buss och pendel till Kungsängen och ibland så hade jag med mej färdiga alster till luckan och blev mycket glatt överraskad av att killarna formligen slängde sej över mina saker ibland, det tror man kanske inte om grabbar i sena tonåren att dom skulle vara intresserade, men så var det, skitkul…