Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 2458 ggr
kinnekulle
0

Lussegubbar VS tomtar

Jag har lagt upp lite nya bilder i fotoalbumet, folk har velat beställa tomtar av mig och de vill ha dem lite personliga, typ Du vet… Nej nej och nej, det går bara inte, jag har vuxit upp med Jenny Nyström tomtar och det sitter i ryggmärgen så det blir liksom inga bra tomtar, så nu har det blivit lussegubbar istället, vad tror Ni jag skulle bli glad för ett utlåtande…har tänktmig det så här: Lussegubbrna har varit ute och sjungit, å gått och även förtärt en och annan glögg och nu sjunger de på refrängen å skall hem, trötta, slitna men underbart glada… En skyddängel fick följa med oxåFlört

Tacksam för kommentarer

Ulle
0

Lussegubbar med livserfarenhet och lite mer än lovligt fulla med glögg…

Jag tycker att de är fina och personliga.

Mycket trevligare än såna som är perfekta och "välstrukna".

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

kinnekulle
0

Tack för de fina orden, jo nog har de livseferenhet mm och glöggen ja den tog ju slut tidigt!

abbis
0

Charmiga*L* men jag är nog mer för det perfekta och välstrukna*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

pyromanen
0

GILLAR DOM

rakuLotta
0

Hur sköna som hellst. Hade gärna haft ett par hemma! Jag gillar det ostrukna jagFlört

Doriz
0

För mig sätter de kluriga gubbarna igång fantasin. Vad har de varit med om i sitt tidigare liv, eller tidigare denna natt … Brukar göra glada tomtar med glöggflaskor i händerna och luvorna på sned.

Keraleij
0

Goa Gubbar! -de har lite släktskap med döderhultarens trägubbar tycker jag.

Jag undviker också tomtar av samma anledning som du nämner ovan -det blir gärna för mycket gullgull. Jag är inte mycket för julpynt över huvud taget.

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Umerkajeff
0

Jätteroliga personliga Gubbar ! TUFFA

Mullvaden
0

Jag gillar också fula gubbar. Och de här är inte bara fula, de är personliga och härliga. Ganska trötta av allt festande är det en ren välgärning att låta dem komma in i värmen bland julljus och skinka.

kinnekulle
0

Hej igen och tack för alla roliga kommentarer,  som vi alla vet så handlar det ju om känslor och sinnesstämningar, i alla fall oftast när jag gör något, just nu så har det varit massor med medial uppmärksammhet på pengar, finnanskris, och en ohyggligt massa elände, hur skall vi orka vidare, jo genom att tagga ner, uppskatta det vi har, värna om vänner och gemenskap, då tänkte jag att ett lussetåg, där man är lite utklädd och är på mark där ingen man vanligtvis inte är= roller är satta ur spel, då kanske de kam släppa loss och bara ha kul, på lika villkor, tja en tanke iaf. Men tack för alla kommentarer, dessa skall nu tåga vidare till en restaurang i Lidköping, Goder Afton, goder af…..

Maritza
0

Härliga, ja helt underbara….gillar din stil skarpt! /Marit

Sagakeramik
0

Jag tyckte de här gubbarna var kul, det syns att du skulpterat en del:)

[rolnor]
0

Fina!Glad