Keramik i London
Jag åker till London på fredag och stannar 3 dagar. Har ett svagt minne att min lärare på keramikutbildningen för många år sen sade att det fanns fantastiska keramikmuseer i London. Ja, jag är i alla fall sugen på att spana in keramikens värld i London. Har du något tips?

När jag googlade på : pottery exhibitions London, kom det upp rätt mycket. Sen om det är nåt av intresse…
Ha det så mysigt i Juliga London.
Tack för det. Det finns massor om man googlar på keramik i London, helt klart.
Men jag undrar om det är någon som varit i London och har något tips om något sevärt som du varit på?

Förra våren var någon här från forumet i London på keramikmässa, minns dock ej vem det var. Hon kanske dyker in här snart med tips.
Har du sökt i trådarna?
http://www.ceramics.org.uk/home.php
#3 Ja, det var ovanstående event. Det verkar vara häftigt.
Shit vilka grejer! Blev smått stumm av att bläddra i utställargalleriet.

Jag har varit i London i början av 90-talet. Det har säkert hänt en hel del inom keramiken sen dess, men vi besökte ett ställe som heter Craftsmen Potters Association, en sammanslutning av flera keramiker som visade/sålde sina saker i en gemensam affär. Mycket sevärt. Sen var vi på Victoria & Albert Museum och tittade på keramik av bl a Bernard Leach, Shoji Hamada och Lucie Rie. Jag köpte en bok i London som heter Potters och ges ut av Craftsmen Potters Association och den innehåller alla som är medlemmar. Det finns många keramiker i London och vi ringde från hotellet och frågade om vi fick komma och hälsa på. Bl a var vi till Colin Pearson nästan en hel eftermiddag. Han var mycket generös och trevlig. Jag köpte en himla massa keramikböcker så det var snudd på övervikt resan hem. Men det var det värt.
Nu har jag varit i London. Jag besökt butiken/kollektivet "Contemporary Ceramics" som ligger centralt i London. Där fick jag se en hel massa keramik av kända keramiker som flera av dem har varit med i tidskriften "Ceramics Review". Det var häftigt att se dem på riktigt.
Jag köpte verktyg och böcker. Prisvärt och roligt att kunna bläddra i dem och kolla innan jag köpte.
Jag rekommenderar att besöka dem!