Keramik iFokus

Keramik

Etikettermaterialråvarorleror
Läst 1821 ggr
Lisamarie
0

Fyleverket stänger vid årskiftet

Hörde att Fyleverket stänger sin produktion vid årsskiftet.. Den fina kvarsten är vi fler som använder i gjutmassa. Nån som vet var man kan få tag på lika fin kvarts? Eller vad man gör istället?

Lisamarie
0

ingen som visste?

Ulla
0

Tyvärr, jag kan inte ge dig något svar Rynkar på näsan

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

lotta2
0

Det är väl bara att köpa den vanliga kvartsen som återförsäljarna har om det inte gör att få tag på denna längre. Jag känner inte till några fler verk, som gör kvarts? Men leverantörerna kanske kan fler känningar?

Lisamarie
0

Ja,jag får kolla med återförsäljarna. Det är inte vilken kvarts som helst som fungerar lika bra, den som jag har från fyleverket är så fin och fungerar så bra i det receptet gjutmassa som jag jobbar med. Men det löser sig säkert. Tack för svar iallafall.

kinnekulle
0

Hej Lisa-Marie, har du passat på och köpa på dig ett lager? Det är nog hög tid nu.

Lisamarie
0

Nja,det löser ju inte helt problemet i framtiden om man har en produktion igång. Så gäller det ju att börja finna en annan leverantör eller göra tester på ett nytt recept….Det är enormt synd för just den kvartsen är så finmalen och passar så bra i det receptet jag kör med. En grovare kvarts ger ett annat resultat, så bäst är att finna en ny lösning. Vi (jag och några fler keramiker) jobbar på en lösning…Flint skulle vara ett alternativ,men det är lite dyrare och har inte den samma analys som denna kvartsen har. Men ett litet lager finns på verkstaden….

kinnekulle
0

Har du testat Forshammars kvarts?