Pensla guld jämnt och fint?
Jag undrar hur ni gör som får guldet så jämnt och fint?
Jag använder inte guld så ofta men när jag gjort det har det blivit lite ojämnt.
Gick förbi en butik i G:a stan där randen upptill på muggen var superskarp. Tejpar man innan eller är vissa bara rejält stadiga på handen? ;)
Hur gör du? Sätter du spinn på en kavalett?
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Jag använder eltejp som är mer elastisk (böjbar) än maskeringstejpen.
Tack det ska jag testa!

Om man skall måla t.ex. en kant måste man vara säker på handen och då är det bara träning träning och åter träning som gäller. Har man sett de damer som målade för Rörstrand o.sv. så använde de inte så mycket tejp. Sedan är ju tejp ett fantastiskt hjälpmedel vid alla möjliga tillfällen.
Vad använder ni för sorts pensel? Är det nån fin variant? jag har ju chansen att köpa massor med olika penslar nu när jag drar till Kina.
Syntet eller äkta hår?
De så kallade "japanska" penslarna är suveräna till allt från glasering till guld! Köp olika storlekar så du kan välja pensel för användning… Det viktigaste är att rengöra penslarna väl efter guldpåläggningen annars blir de snabbt obrukbara.
De brukar vara grävlingshår i de jag gillar bäst.
Penslar kan man inte ha för många av så köp massor, trevlig resa.
att skapa i lera är Kärlek Maria Ekberg KeramikKurser.se

#6 med vad rengör du dina penslar? Själv använder jag jätte billiga som jag slänger varje gång eftersom jag inte har hittat något medel att rengöra dem med.