Sommar- och helgkurser för nybörjare?
Jag vill så gärna prova på keramik men tycker det är svårt att hitta kurser.
Är mest intresserad av helgkurser alt. sommarkurser.
Blir jätteglad för alla tips jag kan få!
Då är du inte så beroende av att kursen finns där du bor, antar jag?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Nej, inte ett dugg. :-)
Jag bor på vischan så jag är van att fara iväg när jag vill göra något. Dessutom är det alltid trevligt med en liten "minisemester". :-)
Jag har gått ett par sommarkurser på folkhögskolor i Mullsjö och i Munka-Ljungby i Skåne. Båda var superbra. Det var visserligen rakukurser, men det finns säkert andra keramikkurser också. Mitt tips är att på länksidan kolla våra länkar till olika folkhögskolor.
_
_

Tack!! jag ska genast kolla upp dem!
Jag ser att Löftadalens folkhögskola har både en nybörjarkurs och en fortsättningskurs i keramik i sommar. Kanske någon annan som gått där som kan berätta mera?
_
_
Också i Mullsjö finns en sommarkurs som kanske är intressant om du vill prova på keramik. Jag har inte gått just den kursen, men kan verkligen rekommendera folkhögskolan. Om nu inte alltför mycket förändrats sedan jag gick där så kan du räkna med vacker omgivning och massor av god mat.
_
_

Hej
Folkuniveristet i Göteborg hat oxå sommarkurs som riktar sig till alla olika nivåer.
Toppenbra lärare som alla är med i Lerverk eller Sintra.

JAg har sommarkuser hos mig, norr om Göteborg. Kolla min personliga sida för länk till hemsidan med information. /Helen
Gå in på www.fin.fhsk.se Där hittar du info om alla sommarkurser som finns på folkhögskolor runtom i Sverige. /Susanne
Jag har helgkurser utanför Uppsala den 25-26/4 och den 6-7/6. Några platser finns fortfarande kvar. Se kurskalendariet kommentar #11
Till mej kan man också komma för att prova på drejning och gå enkvällskurs.