Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 2370 ggr
Godsagare
0

Hjo Hantverksmässa 2008

Det börja dra ihop sig.

Vilka här ska vara med i år? Bordsnr?

Vilka funderar på att besöka den?

Godsagare
0

*Puh

Nu har jag stått i 5 ½ timme och glaserat och pusslat en glasyrugn. Tur att jag gjort genrepet i fredags så att jag visste att allt kom med.

Nu är jag trött i ryggen och det ska bli underbart att inta horisontalläge.

Det märktes att jag var trött sista timmen, jag stötte i de nyglaserade alstren mot varann och fick röra upp hinkar igen för att dutta på där det saknades glasyr…

Men nu är det sista ugnen innan mässan och det ska bli skönt när jag tömmer den och börjar packa i bilen.

Det verkar inte vara någon annan här som ska ställa ut på mässan?

Hoppas på bra väder, något som diskuterats i en annan tråd… För bekvämlighetens skull hoppas jag så klart att det inte regnar men av erfarenhet vet jag att det kommer besökare ändå, även om det står som spön i backen.

Om du kikar förbi får du gärna ge dig till känna, alltid kul att träffa medlemmar irl.

lina87
0

Jag kommer att åka dit och titta, så vi kanske ses Glad

piggen
0

Kantaltråd akut!!! Hejsan!! nu är min gamla ugn trött…dags att Byta element! någon som vet vart jag får tag på kantaltråd (cebex och cerama har semesterstängt) för att kkunna göra slingorna själv? det är Torsä kulturdagar 1,2,3, augusti så det brinner i knutarna!!! tacksam för snabba svar!! annars en fin "lerig" sommar till allla! hälsningar pia

LarsT
0

Jättarna stänger men småfolket jobbar på. Ring mig !

kinnekulle
0

Hej Jessika, hur gick det på mässan, tyvärr kunde jag inte komma, man vänner var där, de sa att det tyckte att det var mycket bra kvalitte på det mesta, han du och kika runt lite?     Hoppas det gick bra för dig och din fina keramik, vädret blev ju bara bättre och bättre!

manda52
0

Hej allihop!

Jag bor utanför Hjo och var på mässan i fredags. Beundrade all den vackra keramiken. Allt var av mycket hög kvalitet. Hoppas att ni alla fick sålt mycket.

ijonsson
0

Godsagare! Hur gick mässan? Mycket folk? Mycket sålt? Nöjd?

AnnaTH
0

Godsägare bodde hos mej o Roger i Hjo och verkade mycket nöjd med mässan. Hon hade sålt både stora fat och mindre vitlöksrivare m.m. På kvällarna drack vi vin och hade trevligt i största allmänhet - hoppas på repris nästa sommar!

Godsagare
0

Men vad märkligt… jag skrev ju ett inlägg här igår..?

Nåja, det spinner väl runt i cyber-rymden…

Tack AnnaTH för gästfriheten och det vore superkul att göra omét nästa år!

Jag träffade ju på en frisk Roger när jag hämtade tröjan. Tur att han kurerade sig snabbt.

Det gick hyfsat på marknaden, jag är nöjd. Trots att jag nästan tappat sugen i våras. Det är så roligt när gamla kunder hittar tillbaka och nya fått tips om att jag håller till där.

Det var sjätte året och i år fick en tjej diplom som jag handlat av tidigare. En ung tjej från värmland som tovar och broderar. Hon var så lycklig och hon gled förbi mitt bord på väg till scenen och sa att nu visste hon precis hur glad jag kännt mig två år tidigare!

Så glad för hennes skull!

Tack alla som kom förbi mitt bord och gav er till känna! Alltid kul med ansikten på er.

Rozzy
0

Så trevligt att höra att det gått bra för er och ni haft en mysig stund. Hoppas jag hinner titta förbi Hjo och er nästa år, jag blir så nyfiken.

Är det ingen som har bilder?

ijonsson
0

#9 Vad roligt att du var nöjd med mässan!! Det är ju så mycket jobb man lägger ner för att få till det… Ja, det hade varit roligt att se bilder från montern - har du det?

Godsagare
0

Ja ha, då har ett år redan gått och nu står man där och glaserar och är trött i ryggen igen! *ler

Precis som jag skrev förra året så stöter jag i det nyss glaserade och jag får röra upp glasyren igen och "dutta". *argh

Är det några medlemmar här som ska ner i år på mässan?

Kom gärna förbi, jag har fortfarande bord nr 128 och ni hittar mig nära kansliet ner mot vattnet.

Hoppas få ta ett glas vin med AnnaTh och hennes Roger också om de är hemma under mässan!

En nyss igångsatt ugn betyder för mig 2 dagars ledigt. Skönt.

LeWE
0

Lycka tillCool 

Själv ska jag tillsammans med en väninna som syr linnekläder o målar ställa ut på Ornö bygdegård första helgen i augusti, lörd 11-18 sönd 11-16. Välkommen om ni är i närheten.

I september ska jag vara med på konstmässan i Kista, är det nån mer som ska vara med där?

Skulle även gärna vilja vara med på kreativa kilometern i Edsvik, det var så trevligt förra året men jag vet inte om det kanske blir för mycketObestämd

Godsagare
0

LeWe, jag pratade med Troll häromdagen och hon nämnde kilometern.

Kanske något för mig som bor så nära?

Sökte lite på nätet men hade för mkt att göra på jobbet igår och hemmadatorn gick paj i morse… Tvärdöd.

Har du länk till anmälan eller mer info får du gärna slänga in det!

Lycka till på Ornö!

LeWE
0

http://www.edsvik.com/

Det var trevligt förra året och det var första året de hade det så det borde bli mer folk i år.. jag är nog sugen på att vara med igen men få se om jag orkar det ocksåCool

Godsagare
0

Tack LeWe!

Tyvärr krockar det med annat den helgen annars hade jag definitivt anmält mig.