Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkeramik-bränningraku
Läst 4984 ggr
drejat11
0

Dansk leverantör

Hej

Jag undrar om någon känner till någon dansk (eller kanske norsk) keramik/lera/tillbehös- leverantör?

Var handlar våra danska kermikervänner sina saker?

Jag tänker att då kanske man kan hitta lite andra roliga saker där fraktkostnaden ite behöver vi så hög.

vulla
0

hm, har du firma……det är otroligt tjorvigt att hålla på att särredovisa momsen…. någat som kan vara värt att beakta…

Wabisabi
0

Jag handlar en del av Cerama i Malmö som är återförsäljare åt en dansk firma, om jag nu fattat det hela rätt men ibland finns inte det man vill ha på deras lager utan de skickar det från danmark. I våras gick de ihop med Cebex i Malmö och finns nu på samma ställe.

De som jobbar där är jättebra att ha att göra med, man kan få många bra tips och råd.

Sagakeramik
0

FÖrmodligen är det cerama som äger även de återförsäljarna så sortimentet lär vara det samma och priset också (förutom då frakt och moms)…

Bättre att stödja små återförsäljare här i sverige!!!

pyromanen
0

Fick höra av en kollega att en fransk porslinsmassa hon använder som i Sverige kostar 36 kr/kg köpes i Norge (exakt samma fabrikat, nummer o .s.v.) för 8 kr/kilo!  … då kan man ju börja fundera på hur myckt för mycket man betalar för saker o ting….

Doriz
1

#4 är det 8 svenska kronor eller 8 norska kronor?

janet
0

Den enda återförsäljaren för keramikmaterial i Norge som jag känner till är Waldmar Ellefsen i Oslo.

www.we.no/

drejat11
0

Men oj vad intressant. Den där billigare franska porslinsleran kan väll aldrig vara "Limoges" ?

Sådan tur kan man väll aldrig har?

Har kollat på den norska sidan men den var lite svår att hitta på. Hittade inga priser heller.

ildogvann
0

Jeg har handlet hos både WE (se #6) og Cerama (Alt for keramikk). Cerama finner du her www.altforkeramikk.com . Det finnes også en leverandør til, www.scan-form.no  , men de har jeg ingen erfaring med.

pyromanen
0

#5 vet ej om det var norska eller svenska kronor. Prissskillnaden är mycket stor i båda fall. #7 jo, det var nog faktiskt Limoges porslin.  Frågade förstås inte hos vilken återförsäljare i Norge detta var (använder pyttelite porslin själv, så jag var inte intresserad för egen del) men jag skulle ju kunna ringa o fråga hon som berättade…

drejat11
0

Jag använder nästan uteslutande Limoges leran idag. Jag skulle bli mycket glad om du har möjlighet att ta reda på den norske leverantören!

Jag googlade runt lite men kunde inte hitta någon info om detta själv:(

Jag har prövat en hel del olika porslinsleror men inget slår denna Limoges leran.

Tosabiten
0

Jag vill också veta vart man kan köpa Limoges lera.Glad

pyromanen
0

Dethär stället var det:

Waldemar Ellessen, www.we.no, tel 0047-22743232

Fick även tipset att om man ska importera så ska man be att försäljaren drar av den norska momsen och sen ska man istället betala svensk moms vid införseln.

Rozzy
0

Vet någon vad den danska firman heter? Min kompis har just startat upp i danmark och hon vill jag ska köpa massa åt henne här i sverige till henne hade varit skönt att slippa det. hon vill blandannat ha fiberduk till en gas eldad Raku tunna.