Boktips i höstrusket?
Vet vi haft boktrådar förrut, men startar en ny… Är det nån som har bra boktips? Nu när det igen blir dags för mörker, kuling, yllefilt, te och keramikbok…
Är du intresserad av ALLT, pyro? Från lergods till stengods, från Terra sigillata till askeglasyr, från tumning till screentryck…
I så fall måste det finnas massor med bra boktips här!
Jag börjar med att rekommendera Paul Scotts böcker. Vad jag vet har han bara skrivit om olika former av dekor, från att måla till screentryck. Mycket utförligt och tekniskt…
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

På tal om Paul Scott, jag var IGEN och tittade på hans utställning, är så sugen på ett träd och/eller en kopp, detta tål att tänka på.
Vi hade honom i screentryck i tre dagar när jag gick på skolan, han är helt enorm på att ge ut och dela med sig, tyvärr blir det korvstoppning att nästan bara lyssna i så många dagar, men en väldans bra lyssning var det! Och en jättebra utställning är det, han kommer och håller ett föredrag i samband med nedplockning den 5 e nov tror jag det var, skall dit iaf
Vadå för utställning?
Jag såg hans utställning på Blås & Knåda för ett par år sen. (Tror jag det var) Gillade verkligen träden!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
#1 Jag tänkte inte bara boktips till mig, jag tänkte boktips till alla… om allt tänkbart med keramik-relevans.
Jag är ganska dålig på att upptäcka om det kommer nya böcker, och bland "gamla" böcker finns ju så himla många så det är svårt att veta vad av det som är riktigt bra. När man letar böcker på nätet står det oftast ganska lite om boken o man har ingen chans att bläddra lite för att få bättre hum om ifall boken är nåt för mig… och då kan det vara värdefullt att höra andras rekommendationer…