Ny hemsida för Kajsa_h
Nu har jag efter någon veckas arbete gjort om min hemsida helt
Ett lagom ansträngande jobb som höggravid…
Vill gärna ha kommentarer från er andra:
Ser det bra ut?
Går det lätt & logiskt att hitta runt?
Är det något som saknas?
osv
Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Hej Kajsa:)
Jag gillade den nya sidan, mycket bättre än den innan!
Nått som jag la märke till när jag precis laddade sidan var att : Innan bakgrunden (den falufärgade väggen) laddade så var det grått där och det såg väldigt snyggt ut. Om jag vore som du skulle jag skippat väggen och istället låtit fokus vara på dina saker.
Bilden på din verkstad ser väldig grå ut… om jag vore du skulle jag ljusat upp bilden lite, skippat en del av gruset (och ogräset;) beskurit den lite och sen haft en lite tjockare vit ram runt så att det blev lite luft.
Sen tycker jag texten är lite liten och svårläst, speciellt den kursiva stilen.(på Hasse dator: explorer 6.0 , 1024 x 768 skärmupplösning.)
Hon som tycket förmycket … igen
Hej Kejsa och först stort grattis till stora magen!
Tycker det är en fin hemsida, lätt att hitta runt på och lagomt med information. Lagomt mycket bilder i galleriet (fin keramik också förstås).
Det jag gillade minst var den faluröda bakgrunden. Om det ska vara nån bakgrundsgrej skulle det vara snyggare med nån färg som återfinns i keramiken… alternativt få in äppelodlngar o havet på något sätt he he… Alternativt som Saga är inne på skippa bakgrund och bara ha grått.

Vill tillägga att det är för detaljerad köpinfo. på startsidan. Locka hellre med nån mer bild. Håller med om att verkstadsbilden inte ser så lockande ut. (grått hus mot grå bakgrund) - kanske har du en bättre.
Snygg design. Håller med om minder mängd text… man orkar inte läsa allt. Behåll kärnan i texten, stryk detaljer? Men i stort sett, snyggt jobbat!
Tack för era synpunker! (…och Saga -jag bad ju er att tycka!)
Jag kanske ska vänta med verkstads-entré-bilden tills renoveringen är klar…och ta en interiörbild istället!
Mitt första bakgrundförsök var faktiskt i grått, men jag tyckte att det såg för trist ut. Intressant att det uppfattas som falurött!? Bilden är från en oglaserad kruka och skulle vara "terrakotta". Själv gillar jag ju mycket färg!
Ska nog följa era råd med mindre textmassa och lite större/tydligare typsnitt.
Räknade med att det skulle pysslas och filas lite till på sidan!
Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se