Inspirerande former, färger, strukturer
I denhär tråden tänkte jag man kunne lägga bilder på former, färger eller strukturer som man finner intressanta och som kanske kan inspirera någon till något i keramikväg… De exempel jag börjar med är från naturen, men det behvöer det inte alls vara… kanske är från storstaden eller verktygslådan eller yttre rymden istället….

Oj nu läste jag om rubriken… former o färger o strukturer som inspirerar. Mannen i parken passar kanske inte in men han inspirerar mig för han ser så inspirerad ut.

jag kan tänka mig ett sådant fat med tokiomönster #8 

Nä nu ger jag mig för ett tag. Jag ska gå och förbereda mig inför Hjo Slöjd- och hantverksmässa som börjar nu på fredag.
Välkomna dit och ge dig gärna till känna om du kommer förbi mitt bord!

Oj va mycket häftiga bilder! Har du nån aning om vad #19 är för glasyr?
Tack!
Inte en susning. Önskar jag visste.
Häftig det är som lövet svävar i en ram fån skogen.

Härliga färger! Naturen är svår att överträffa. Inte undra på att så många blir inspirerade av den.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Vilka härliga bilder på skaldjur! Jag har alltid älskat att plocka snäckor och stenar på stranden. Färgerna på dessa skal är ju oslagbara, för att inte tala om dess olika men helt perfekta former!
Oj oj! Vilka vackra bilder! Nu blir jag sugen på att teckna. Det och de flesta eleverna saknar jag när jag ser dessa bilder.
Vilken bra tråd!
Här kommer några bidrag från mig.
Tagna på Irland förra hösten
Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se
Jag tröttnade på att klicka fram och tillbaka mellan tråd och bilder, så jag la min modererande hand vid de dolda bilderna så att alla är synliga direkt i tråden. Det tycker jag den här tråden är värd! 
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.