Hög drejskiva?
Finns det någon bra hög eldrejskiva som ni kan rekomendera.
Jag har en skada i mitt ben som gör att jag inte kan sitta långa stunder vid en "golvmodell". Där emot klarar jag av sparkskivan mycket bättre….men jag skulle gärna vilja slippa att sparka(är lite lat)
Drejskivan får inte ta för mycket golvyta, ska ha uppsamlingskärl kring skivan och 220v.
Vet DU vad jag kan hitta min "drömdrej" får du gärna tipsa mig!

Jag har sett att folk har byggt ett "podium" till sin drejskiva, eller helt enkelt förlängt benen. Kanske kan vara ett tips?

Att bygga eget podium är nog billigast. Jag såg att Cebex sålde förlängningsben till brenten.
Jag har höjt min skiva med lecablock, funkar jättebra. Sedan har jag en höj och sänkbar stor som ser ut som en bred cykelsadel så jag liksom halvstår och drejar… Låter kanske konstigt men jag tycker det känns bra.

ika, var kan man köpa bra drejsadel/stol för rimligt pris???
Tack för bra tips!
Jag börjar nog med att bygga upp med lecablock för att testa om det funkar för mig också. Drejsadel låter bra, var hittar man en sådan?
Vet tyvärr inte riktigt… min fick jag tag på när dom lade ner fabriken där jag jobbade och man fick köpa loss både det ena och andra till billig penning. Jag kan tänka mig någon typ av barstol som jag tror jag sett på jysk eller ikea, bara den går att höja och sänka tillräckligt.
Jag har köpt en riktigt fräck stol ut en av dom där katalogerna man får om kontorsgrejer i brevlådan…höj o sänkbar upp till 85 cm samt reglerbar rygg o säte…den kostade 3000:- med frakt men den är en investering för framtiden….
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Nu är jag riktigt på gång… om man söker på webben efter "arbetsstolar" får man en hel del träffar. Jag tror att jag hittat "min" stol på http://www.ergocomfort.se/ och sök på arbetsstolar - ståstödstolar. Min ser ut som "sadel 1"
Ännu bättre är att söka på "ståstödstol" eller "sadelstol"…. kors vilka bra länkar man får! Jag blir riktigt sugen på att byta ut min som spruckit rejält i sömmarna… och är lagad av mig på ett ganska oproffesionellt sätt, jag är inte så bra på att sy.
Tusen tack ika!