Cebex och Cerama - samma
Hade begärt katalog från Cebex på sensommaren samtidigt som jag gjorde vissa inköp. varorna fick jag efter några veckor.
i dag fick jag katalogen tillsammans med Ceramas katalog.
Har Cerama och Cebex slagit ihop sina påsar?
roffe
Ja, de är numera samma företag.
Hej!
Sedan hösten 2008 tillhör Cebex och Cerama samma moderföretag.
Dock är tanken att bolagen skall behålla sina respektive identiteter, dvs båda skall fortsätta att "odla sin särart", för att inte utbudet skall bli alltför enahanda och tråkigt. Ett visst sortimentssamarbete är förstås oundvikligt, men då i första hand gällande produkter som är väldigt "basic", där det är meningslöst att ha samma sak under två artikelnummer.
Att få "samkörningen" av två jättestora sortiment att fungera friktionsfritt, är en lång och jobbig process (vilket säkert många har erfarit i höst…), och det återstår en del bitar som skall falla på plats. Slutresultatet bör dock bli en situation där både keramiker och leverantörer har vunnit något.

Ja, men som kund är det ganska jobbigt att beställa från två firmor, man behöver en sak från en och en annan från den andre…
Det är ju ingen konkurranskraft kvar i mellan er så det skulle bara vara smidigare med ett underbart stort och brett sortiment. Det skulle även spara massa tid för båda parter, samt transporter på våra vägar, vi keramiker kunde få endast en frakt och transportkostnad och ni kunde få större ordrar, med snabbare leveranser då ni blir fler.
Bara en tanke…

Och en bra e-butik tack!
Ja hemsidorna är bedrövliga.