Keramik iFokus

Keramik

Etikettermaterialråvarorleror
Läst 2723 ggr
iahost
0

Köpa skröjbrända muggar?

Jag undrar om det är någon som vet var/ av vem som jag skulle kunna köpa skröjbrända muggar? Jag är kan tänka mig att det antingen är så att jag "ritar" orginalet, eller, att jag köper redan "formbestämda" muggar…. Vill främst ägna mig åt färgsättandet osv… Mycket tacksam för svar…

Ia

Sagakeramik
0

Tror det är ganska många keramiker som skulle kunna tänka sig att göra det, förutsatt att det är till rätt pris då.

iahost
0

Jaha… undrar vad rätt prisnivå skulle kunna vara… 10 kr/ mugg?? Och så tillkommer ju förstås frakt, men det kanske är enklast och inte minst säkrast att hämta… återkom gärna med mer tankar om detta! Kanske någon som är intresserad…;)

Vanja-K
0

# Oj,oj!  Så billigt undrar jag om du kan få dem för. Det ligger mycket jobb bakom. Även om du skulle få någon som gjuter efter original.

Men lycka till!

helenahenstedt
0

Dels finns det ju färdiga att köpa för porslinsmålning, kolla runt bland leverantörerna här och typ såna som säljer hobbymaterial.

Skulle jag göra det skulle jag ta nästan samma pris som för en helt färdig mugg, dvs minst 100 kr/mugg. Men det kanske trillar in andra som ligger lägre.

Förtydligar med att jag inte erbjuder mig att göra det.

Sagakeramik
0

2

Eh… menar du alvar med 10:- för en handdrejad mugg? Tror inte ens du kan få formgjutna muggar direktimporterade från kina köpta i miljonupplag för det priset.

I dina tio kronor få du räkna in att keramikern måste göra och betala följande:

Lera, frakt, bearbetning av leran, drejning, drag/press av hänklen, efterbearbetning (svampning ect), sättning av ugn, elkostnad för bränning, urplockning av ugn. Packning av muggarna, förpackningsmaterial + att keramikern behöver betalt för sin arbetstid, sociala avgifter, skatt osv.

LenaR
0

Tja, Ikea säljer ju muggar för 10:- stycket, så uppenbarligen går det att hitta så billiga alternativ. Men då är det fabriksgjort och massproducerat, kanske inget man sätter igång själv!

Den som vill ha handgjorda skröjade muggar får nog räkna med att priset ligger uppåt hundralappen/mugg.

Och jag erbjuder mej inte heller! Glad

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Ulle
0

Cool 10kr/mugg uppfattar jag som ett skämt, för det var det väl?

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

[shimpo]
0

Ja det är ju en intressant tanke…..skulle väl kunna tänka mej att dreja lite muggar, inte gjuta. Var bor du, och hur har du tänkt att det ska gå till.

[rolnor]
0

Har sett gjutformar för muggar, tror det var cebex, men dom muggarna skulle inte jag sätta min signatur på, inte snygga..