Vad gör du för att koppla av?
Sätter du dig vid drejskivan eller läser du en bra bok? Du kanske tar en promenad i skogen istället? Eller ser på en bra film på tv.
Själv brukar jag sätta mig vid datorn när jag är trött. Numera blir det oftast iFokus, medan jag förut älskade att göra hemsidor. Båda delarna är riktigt avkopplande.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Dricker alkohol, lyssnar på musik.
datorn, skogspromenad, läsar tidning på soffan, glor i taket :-), tittar på tv utan att se vad det är på tvn, så det egentligen är en sorts lägereld jag har framför mig o inte tv… småpratar med mannen.

småpyssel med textila projekt.
Det var första gången jag sett någon jämföra tv:n med en lägereld. Men visst, man sitter ju och småpratar och tittar in i det fladdrande ljuset. Ofta spelar det ingen roll vad som visas.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Simmar och bastar
Yoga-avslappning och meditation
En bra långfilm
Bara sitta i soffan och vara (inge tv, läsa, prata… bara jag o de tankar som kommer)
5 minuter i bilen när jag parkerat… en kort stund för spontana reflektioner

Tar lite lera i händerna och handbygger utan plan…
eller horisontalläge i soffan eller ännu bättre komma ut i naturen.
Jag har en lustig liten sida..Jag bläddrar gärna i postorderkataloger och andra kataloger…bloggar oxå som avkoppling..har på det viset lärt mig att redigera bilder*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Säger som #1 Vin och min mp3.
Arbetar med tenntråd,läser böcker,tecknar
Ja, vin – och choklad! – tillsammans med en bra film är inte fel. Att lägga sig på soffan och lyssna på en bra bok fungerar oxå, eller en promenad i skogen eller vid havet.

choklad ihop med lakrits

I soffan m ett glas rödvin, spikmattan är inte heller dum, skogspromenader när det är svamptid.. sova är bra också!
#11 har önskat mej en spikmatta, får se vad tomten kommer med(eller så köper jag en själv)
Fungerar verkligen det – spikmatta? Vad händer? Hur känns det?

Man blir helt avspänd när man ligger på den, jag somnar nästan men man ska definitivt inte lägga sig på den om man ska t ex rakubränna efteråt.. jag gjorde det en gång och blev helt slö!! Bäst att ta till sent på kvällen när man ändå snart ska sova
Hmm, låter spännande – för en annan som ofta stressar. Kanske värt att investera i. Eller… det är ju snart jul som sagt…