EOD 21/1 Porslins vas
Hejsan.
Hoppas ni har en trevlig helg:)
Här är dagens föremål förslag från Lars Tärn:
http://www.ccpottery.com/VesselF1.jpg
Vasen är i porslin och är gjord av Criss Campbell.

Fy, den var hemsk. Eller själva vasen är väl ok, men dekoren…ser ut som nåt barnlakan från IKEA…gräsliga färger och fula mönster.

Oh, och jag som gillar just det barnsliga! Kankske för att jag är så barnslig själv:D
Jag tycker också om den. Kanske beror det på att den är så annorlunda, just pga dekoren. Jag blir glad när jag ser den.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Ser ut som "godisreklam", Kul.

Jag tipsade om den för att det är kul att se hela bredden av möjligheter. Fascinerande hur mycket jobb somliga orkar lägga ner… Se länken nedan för hur tillverkningen går till:
Vet inte om jag skulle orka göra såna saker ,vilken tid det tar.Men det kan bli snyggt också,vissa saker.

Jag har varit inne och tittat på tillverkningsprocessen på länken….det är ganska taskigt att resultatet inte blir vackrare efter allt det jobbet, men jag tror det skulle bli bättre om man använde lite "smutsigare" kulörer istället för de klara, skarpa färger som hon verkar tycka om.
Det skulle i alla fall vara intressant att se en liknande vas (fast helst snyggare form) som är i jordiga färger; sepia, ockra, tegel etc. men det skulle nog behövas en mjölkig glasyr över också för ytterligare diffusion av färgerna….
Eller nåt? Tja, man kanske istället kan säga att jag inte heller gillade vasen så värst 
Jag håller med Ulla, den får mej också att bli glad, känns lite barnkul. Sedan gillar jag ju klara färger..också….Vilket jobb, jag blev trött bara av att läsa om det. Men det är en kul teknik.
#7, Hanna, Mason stains är färgkroppar som finns i ett otroligt stort urval.
#10, håller med många är ju jättefina…:D

Jag blir så otroligt imponerad av människors enträgenhet och jävlar anamma! Jag skulle inte vilja ha ett exemplar själv för estetiskt tilltalar det mig inte alls men mödan är mycket värd! Vilket hantverk.
Förut bara tyckte jag om den, nu när jag har sett hur mycket arbete som ligger bakom så är jag oerhört imponerad. Jag tycker nog att den är en av de finare på sidan.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Nja, teknisk skicklighet i all ära, men inte blir det intressant för att det är skickligt? Men ambitionen är inspirerande!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Min spontana reaktion är:
Fasen va kul de måste haft på vägen!
Snacka om att på nåt vis "spåra ur". Vad gör väl det att det tar lite längre tid? Hellre det än som jag och säkert fler med mig, jobba för länge med nåt på drejskivan som man ser från början ändå inte blir nåt? (att man har så svårt att lära sig…)
Kalas med nya ideér tycker jag. Jag är facinerad!
Skrattade lite när jag gick in och kollade på Mason, av en slump kollade jag på Blacks…
Vilken ska man välja? Svårt… De är ju så olika.