Keramik iFokus

Keramik

Etiketterformadekorera
Läst 2067 ggr
[rolnor]
0

Ugnsväktare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har gjort en demon som "föder fram" en guldkula, ser det som en liknande process som när vi gräver upp kladdig lera ur den mörka jorden och förvandlar den till vackra saker. Eller kanske som en människas födelse, skönheten som kommer ur blod och slem…

(min bror såg att det såg ut som en guld-piercing..)

Ska ha den i verkstan som ett skydd mot misslyckade bränningar, tänkte jag.

[rolnor]
0

Vill gärna ha feedback på denna, ni kanske bara tycker att den är ful?Glad

avalon
0

Ganska mörk(dålig) bild, vet inte riktigt hur den ser ut. Lite lätt obehaglig kanske ? Spontant tänker jag inte på god tur när jag ser den, snarare ångest och galenskap.

Elta
0

Helt ärligt vet jag inte vad jag ska tycka om den! Jag gillar den men samtidigt tycker jag att den är lite läskig. Kanske det som är meningen?! Den är i alla fall inte ful.

Freja15
0

Just demoner är ju inte min favorit och kanske just därför borde jag ha en hemma hos mig. Det är ju så att det man är rädd för ska man dyka ner i, såväl jobbiga känslor som demoner. För då visar det sig så småningom att det inte alls var farligt, det var bara en annan del av mig själv Skrattande

Så jag kanske borde skapa mig en demon…

[rolnor]
0

Tack! Ni summerar mina egen uppfattning, den ska ju skrämma bort onda andar, så därför fick den bli läskig. Det vackra i den tänkte jag att guldkulan på tungan skulle vara, syns kanske inte så bra på bilden…

Marang
0

Ful eller inte de kan man väl diskutera men ser ut att hjälpa mot de mesta. Skulle vilja prova den på min onda tåSkrikandes.Så jag kanske provar jag å

Månvind
0

Jag tycker den är cool! Du har lyckats bra med att visualisera din tanke om att det vackra kommer fram/föds ur jord och det mörka. Att jord och lera kan alstra smakfulla dyrgripar… Glad

Den är nog helt i min tonårsdotters smak. Hon har också pärla i tungan. Cool

Vi behöver nog alla en beskyddare - jag har mina gargoyles för att driva bort onda andar.

pyromanen
0

Skulle inte vilja ha den sittande där jag såg den…  skulle inte få mig att må bättre i alla fall :-)

[rolnor]
0

Tack igen, kul att åsikterna går isär, den berör i alla fall!Glad

april24
0

HEJ! Såg inte att det var ett liggande huvud först. Det är ju bra skulpterat, skulle inte jag kunna. Jag gillar inte färgen på skulpturen annars är den helt OK.

Mvh Monica