Keramik iFokus

Keramik

Etiketterformadekorera
Läst 3715 ggr
Grodan77
0

Påsken kommer!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu närmar sig påsken o jag har ser tuppar i allt jag gör så jag har låtit det bli det…är väldigt sugen på sätta mig vid drejskivan o göra ägg men inte haft möjlighet pga barn, jobb mm men till veckan så ska det bli ägg!!

Vitt gult o grönt är fint vår o påsk tycker jag!  Är det fler än jag som börjat påska er eller är ni redan klara? :-)

//Grodan

Vavrakeramik
0

inte börjat. Gör åretrunt rakubrända ägg och kan inte göra hönor o tuppar så det får bara bli lite påskfjädrar å så i butiken. Jag har min säsongspremiär då o kommer ha fulladdat med keramik.

pyromanen
0

Tänkte hoppa över påsken….

abbis
0

påsk…ähh .Har äggkoppar  men inget annat ..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

LenaStina
0

Jag brukar göra mängder med hönor och tuppar till påsk men har inte satt igång än…….måste kolla i almanackan om det är snart, brukar alltid vara sent ute.

ijonsson
0

Säljer ni bra av era påsk-alster???

Grodan77
0

Jag har aldrig sålt inför påsk o vet ej om det ska säljas, men strax ska jag ut i verkstaden o drejja ägg som jag ska pryda MITT hem i år…kanske det blir något kvar att lämna till försäljning…men, vad säger ni andra, säljer äggen, kopparna o hönorna???

LenaStina
0

#5 Jag brukar sälja riktigt bra av en sorts höna/tupp, men det är väldigt svårt att hitta på något nytt som säljer bra.

pyromanen
0

Gjorde stora rakuägg ett år (som var som burkar). De sålde mycket bra. Men jag har slutat med Raku, så det blir inget med det…

kinnekulle
0

# Hej Hej, pyromanen, jagär bara så nyfiken på hur det går med ditt kakelugnsprojekt, ooch lergodsbränningen, antar att du har lite snö och massa minus grader du oxå?:-)

pyromanen
0

kakelugnsprojektet kommer efter lergods-blomkruksbränningen och där har jag fortfarande inte nog grejer för att fylla ugnen, är ju inte keramiker på heltid… Och jo, det lär bli lite bökigt att kånka sakerna till ugnen, får hoppas det blir skare på snön innan dess…

Ursäkta trådkapningen, åter till påsken Skrattande:

kinnekulle
0

Tack för svar, det är jag som skall be om ursäkt för kapningen, men jag blev så nyfiken!

mallezeilon
0

Eftersom jag inte bara jobbar med keramik kommer här en påskhälsning från mig i ull.

[rolnor]
0

Vilken rar höna!!

Grodan77
0

Ohh..fin hon är!

mallezeilon
0

tack!