Gallerier för oss
Vilka gallerier känner ni till som ställer ut keramik i mer än undantagsfall?
Jag tänkte att vi kunde göra en lista tillsammans som inte inkluderade gallerier som även är ngn form av butik eller kafe. Kaolin och formagruppen etc. kan vi kanske oxå strunta i att rada upp då de är ganska allmänt kända.
Jag känner till:
Galleri Anna H, Göteborg
Galleri Stockselius, Skövde
Inger Molin, Stockholm
Har ställt ut på Galleri Panorama Art på Engelbrektsgatan i Stockholm en gång. Försäljningen kunde varit bättre, men det var precis efter sommaruppehållet, o de är ju sällan bra. Nackdelen där är att det ligger fem trappor upp. Men väl där uppe, är det en fantastisk utsikt över Humlegården o ljuset flödar in. När jag säger över, så menar jag över= man befinner sej ovan träden. Finns nästan inga spotlights o tycker det behövs nog inte heller. Det är tre rum o plats för 3-4 keramiker ? Ja förlåt jag blir lite mångordig när jag kommer igång
. Ha de gött!
Kära nån, så j-kla mångordig är jag ändå inte. Men dålig med tangenterna. Kan någon rätta till detta
.
Jag tog bort dublettinlägget. Nu är du inte fullt så mångordig
.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Galleri riddaren och Galleri Ängelen i Gamla stan i Sthlm hyr ut utan provision.Man har vakatr själv.
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Detsamma gäller för Galleri T på Österlånggatan. Ställde ut keramik där för några år sedan, men jag var nog först och tror inte någon ställt ut keramik efter det heller. Men de är trevliga och öppna för "nyheter".