Indrejningsmaskin köpes
Hej. Jag letar efter en indrejningsmaskin. Den får allra helst vara komplett med med formar och profiler osv, men det mesta kan jag överväga.
Om någon skulle ha en gipsvarv till salu kan jag vara intresserad av det med.
Du kan skicka gärna ett pm eller ett mail direkt till : kakan1066@hotmail.com gärna med info om vad du har samt med tänkt pris också.

Hej
Jag vet en som är tillsalu. Skicka meddelande till mig så kan jag förmedla kontakten.
Själv har jag letat efter en gipssvarv jättelänge, dom verkar knappt finnas till salu begagnade. Antagligen är det ju en specialsak som folk bara köper när dom behöver en, och som mycket sällan kommer ut på begagnatmarknaden…
På Guldagergaard hade de bl a en som dom byggt om med en vanlig drejskiva som grund. Jag tog några foton på den "ifall att" 
Ska se om det blev något som är värt att visa.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Vore mycket intressant att se Ulla. Mina egna försök att svarva gips med min drejskiva går nog in under kategorin "intressanta men verkligen inget att spara".
Tack för bilderna Ulla. Det gav mej faktiskt en ny idé på hur jag kan ta och göra med en av mina drejskivor, för det är just armstödet det som sviktat när jag testat.