Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 2735 ggr
pyromanen
0

Mossa och keramik ihop

Hittade detta och blev fascinerat! (kolla det med mossa)

http://www.mineomizuno.com

[rolnor]
0

Coolt, antar att det tar ett bra tag att få mossan att växa??

pyromanen
0

Tror det ska gå på nått halvår om man gnuggar i först filmjölk och därefter nån moss-sort som sprider sig vegetativt.. och sen ser till att hålla lagomt fuktigt…

rakuLotta
0

Läckra! Helst när de var satta som installationer i trädgården. Den får man sköta som en liten planta, gå och spraya den med vatten och prata med den;-)

Sleipnir
1

Jättefina, tror ni inte att det var hål i keramiken och så fick mossplantan växa upp där, har också hört det där med filmjölk

dahlia
0

Märkligt! Igår var jag ute och penslade mina skulpturer med A-fil. Universiella tankar!

Ulla
0

Jag har också penslat med filmjölk för att få mossa att växa på keramik. Det var i våras och ännu har inget hänt. Ska bli kul att se hur lång tid det tar, om det överhuvudtaget blir någon mossa.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

sisela
0

Jag såg nåt trädgårdsprogram en gång och de mixade mossa och filmjölk i en mixer och penslade på krukor etc. Det skulle tydligen gå snabbare. Har inte provat själv.

pyromanen
0

#7 det låter ju jättesmart!

Ulla
0

Det borde ju skynda på processen. Själv tog jag mossa och försökte gnida in litet i ytan efter att jag penslat på filmjölken.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Doriz
0

Det hör inte alls ihop med mossa men jag kom osökt att tänka på en artikel av Karin Berglund där hon skrev om en trädgård där rosenbuskarna ramades in nedertill av kirskål som blommade likt en spetskant. Det var fler än hon som blev bedårade, en man, känd journalist Giertz eller något, kommer inte på just nu, blev så tänd att han raskt åkte hem och satte igång med att skapa något dylikt. Hur han är gullade med kirskålen så gick det inte, den dog. Hur många ägnar inte sitt liv åt att desperat försöka utrota mossa? Har inte platsen man placerar det man försöker få mossan att växa på betydelse? Mörkt och tämligen fuktigt?