Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 2370 ggr
LilyRosebutiken
0

keramikverkstad

vad tror ni om att ha en byggarbetarbarack till keramikverkstad?  den är 2,50x8,60  elen är 3fas ingång.

pyromanen
0

Det ju en snabb lösning i alla fall Glad. Om jag föreställer mig själv med verksta i en barack skulle jag nog börja med att sätta in större fönster för mer dagsljus.  Sen beror det ju å hur mycket du ska vara i verkstan.  Är det hobby nån kväll då o då eller är det på heltid?

[Ante333]
0

Min första verkstad var av typ denna, hade 2drejskivor en lerkvarn där men  dock var ugnen på en annan plats…

LilyRosebutiken
0

ja det är lite lite fönster men det är ju bara att sätta in .  tanken är att ha en verksamhet i den.. dock i liten skala..

LilyRosebutiken
0

med tanke på priset 12000:- tycker jag det är en jätte bra grund för att starta keramikverkstad..  vad får man för dom priserna i en byggnad annars.. jag e så nöjd med mitt fynd(men det är ju klart tack vare min man e så bra på att pruta)

Vavrakeramik
0

Lycka till, jag tror ni kan få till en funktionell verkstad på den ytan. /Helen

lotta2
0

Ja det kommer säkert att fungera bra. Man får plats med väldigt mycket om man planerar bra.

Jag kommer ihåg att jag läste någonstans om Isak Isaksson vars hela keramikverkstad brann ner, och att han efter branden satt och fortsatte hela sin tillverkning i drift i ett garage (tror jag det var) och  det var verkligen uttänkt att vara fungerande på en väldigt liten yta. Hyllor ovan drejskivan osv…

Lycka till och grattis till nya verkstaden!

[rolnor]
0

Jag har 25m2 och det funkar alldeles utmärkt, din blir ju bara lite mindre..Glad

Lycka till!

LilyRosebutiken
0

tack för att positiv feedback!  jag tror att jag det kommer att åt mig.

LilyRosebutiken
0

det kommer att bli bra menade jag..