Produktion

Rolnor
Jag tycker att dina vaser/urnor är så himla fina. Jag är ju ingen drejare själv precis 
Å Kinnekulle
Dina hästfigurer är ju helt magiska!
Tusen tack!

Grymt fräcka figurer!
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
Oh! så stort skulle jag också vilja kunna dreja!

Jag ska se om jag kan lägga upp en film till där han drejar med den här tekniken, jag är inte säker på att jag har tillräckligt bra material men jag återkommer…

Wow Ulle, vilka grejor, jätte maffiga!!!!
Inte helt enkelt att dreja så högt, mer än jag klarar, eller åtminstone på gränsen. Video please!!

Det klarar inte jag heller - det är ju sektionsdrejning det är frågan om men med en metod som är snabb och bra, tycker jag. Hoppas att jag kan komma med en video snart…
Aha, då förstår jag, tänkte väl att det skulle vara svårt annars, men jag tror Abbis skulle klara det?

Ja, kanske det. Nu finns steg ett i donutmetoden upplagd i min tråd: Har varit på workshop
Tyvärr fick jag inte med hela arbetsgången på film men jag ska försöka publicera lite bilder som visar resten i samma tråd…
65 cm på 4kg
på 20 minuter
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#16 Vilket för oss vanliga dödliga är HELT omöjligt, JAG LYFTER PÅ HATTEN (SOM VANLIGT..!)
Om ni vill dreja stort , ja det kan ni få göra hemma hos oss 1m eller högre. Det får väll kanske bli en kurs till våren.
#18 perfekt lär upp några så vi får in lite nytt blod i drejarmästerskapen ..men som sagt det är inte så lätt som vissa tror!!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
"Inte så jätt som vissa tror??? Jag vet EXAKT hur svårt det är, fick upp en vas över 40cm och det är ganska bra jobbat för att vara jag.
Får man dreja i sektioner är det förstås en annan sak..