Ateljéplats i Stockholm
Nu finns möjlighet att hyra ateljéplats hos Lerskap i Akalla By.
Vi har en verkstad med två rum - arbetsrum och glasyrrum - på sammanlagt 100 kvm. Här arbetar fem lernördar, både individuellt och tillsammans.
Vi letar en ny lergalning, med rätt inställning till keramiskt skapande.
Det går att hyra en drejskiva, eller ta dit egen.
För mer information om hur, när och varför, kontakta mig.

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Kollade er sida och tyckte att du höll lite slarvigt i så fina fat!
funderade på om du överbränt nån engobe eller nåt…
Sen såg jag att det var undersidan på två lock till era rakutunnor… Synd, för de var läckra! ,-)
Tjära är vackert! ^^
Ser bekant ut! Minns att när jag och Affe fanns där så hade dom nåt jippo en gång om året med bl.a. ett keramiklotteri och det skänkte jag "mindre lyckade" alster till som priser, det var tider det…

Jag redigerade lite (från att vi annonserat ut sommarplats) för nu finns en ledig plats hos oss.
För den som är intresserad, kontakta mig via min personliga sajt eller via min mejladress:
lena.ronnebro "hos" lerskap.se.
Jag ska komma och hälsa på er vad det lider för snart blir vi grannar. Flyttar till Bromsten i slutet på månaden med egen verkstad i bostaden
Så jag ska snart börja botanisera ugn i alla glassiga ugnstidningar 
#7 Välkommen!!
Säg gärna till innan du kommer, för vi håller inte direkt kontorstider. Själv är jag garanterat där måndag- och torsdageftermiddagar, för jag har cirklar på kvällarna de dagarna.
Lyxigt att ha verkstad i bostaden, det skulle jag behöva. Då kanske jag skulle få något gjort…