Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 2675 ggr
maefpb
0

Drejskiva+ keramikugn??

Hej

Jag ska köpa ny ung och drejskiva och hittade en shimpo 21 och en brännugn Naber 16 med helautomatisk kontrollanläggning. Det var ett paketpris på 17000 för detta. Är det rimligt eller ska man pruta? Är det bra grejer eller bara skräp?

Mvh Anna

cherie
0

Jag har schimpo drejskiva och naber ugn,,dem har fungerat jätte bra båda,,

Priset törs jag inte säga något om, men kolla med cebex eller uterm som säljer dessa maskiner, så kan de svara på om priset ligger bra till..Lycka till

maefpb
0

Tack för tipset!

avalon
0

Sen har det ju stor betydelse i vilket skick grejerna är, om dom verkar slitna eller fräscha. Åk och kolla, ser dom bra ut och allt funkar är det väl ett bra pris. (jag tog bort ditt första inlägg, jag antar att du hade lagt in två av misstag eftersom det är samma fråga )

poja
0

Jag tycker det verkar vara ett bra pris.

Dronten
0

Naber är keramikugnarnas "Rolls Roys" och är den i hyfsat skick, så är det ett kap.Bara automatiken går på över 7000 Kr.Vi har kört vår Naberugn mycket hårt i 30 år, fast nu börjar åldern ta ut sin rätt.Men Naberugnar är ganska lätta att renovera och det börjar bli dags nu.

LarsT
0

Sanning med modifikation, Dronten. En ny sådan ugn kostar ca 10000 och automatiken står för 3500 av priset. Om det är nya grejer är det ett bra pris men är det begagnat skulle jag tänka mig för och fråga runt mer. Toppmatade Naberugnar är lika lätta eller svåra att renovera som de flesta andra toppmatade men frontmatade Naber är inte lätta att renovera. Svetsat chassi och murat valv gör att man inte kan ha tummen mitt i om det ska muras om.

Men visst är det bra ugnar. Ska man köpa begagnat för det priset måste de dock vara nästan nya, knappt använda. Är elementen trötta och behöver bytas är man direkt uppe i nypris….