Keramik i London
Hej!
Vill bara tipsa, om det inte är för sent om kanonbra keramik i London på CERAMIC ART LONDON på Royal Collage of Arts. Det är en jurybedömd internationell utställning med försäljning av keramik, massor av böcker samt små verktyg som är billigare än i Sverige. Det är riktigt hög klass med de "kända" keramikerna man bara hör talas om, som dessutom har föredrag. Detta sker sista helgen i februari tror jag. Har varit där 2 ggr och njutit. Gå in på deras sajt för att kolla när det blir nästa år om du är intresserad. Jag lyckades boka flyg för bara några hundralappar med Norwegian 1-2 månader i förväg just när de släppte reabiljetterna.
Dessutom finns en bra kollektivbutik med keramik på Great Russel street mit emot entren till British Museum. Den fanns förut på Marshall Street i Soho, men har alltså flyttat. På nära gångavstånd därifrån ligger Applied Arts på Percy Street - är också en kollektivbutik med hälften keramik och även smycken, textil samt en utställning på ett eget plan.
Dessutom finns en bra keramikbutik/ utställning vid tunnelbanestationen Angel. Butiken ligger i närmaste stora korsningen, kan inte beskriva bättre, heter nåt på Ceramic Consel??
Trevlig resa!
Agneta
Tack för tipset!
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Den där vid Angel heter Crafts Council gallery. Dem har haft fina utställningar förut - på '80-talet fanns dem lite nedanför Picadilly Circus, om någon minns det stället. Var besviken när jag var i London senast, eftersom dem hade ingen utställning just då. Verkar som det är lite från och till nuförtiden.