Keramik iFokus

Keramik

Etikettresor
Läst 1946 ggr
AgnetaEngberg
0

Keramik i London

Hej!

Vill bara tipsa, om det inte är för sent om kanonbra keramik  i London på   CERAMIC ART LONDON  på Royal Collage of Arts. Det är en jurybedömd internationell utställning med försäljning av keramik, massor av böcker samt små verktyg som är billigare än i Sverige. Det är riktigt hög klass med de "kända" keramikerna man bara hör talas om, som dessutom har föredrag.  Detta sker  sista helgen i februari tror jag. Har varit där 2 ggr och njutit. Gå in på deras sajt för att kolla när det blir nästa år om du är intresserad. Jag lyckades boka flyg för bara några hundralappar med Norwegian 1-2 månader i förväg just när de släppte reabiljetterna.

Dessutom finns en bra kollektivbutik med keramik på Great Russel street mit emot entren till British Museum. Den fanns förut på Marshall Street i Soho, men har alltså flyttat. På  nära gångavstånd därifrån ligger Applied Arts på Percy Street - är också en kollektivbutik med  hälften keramik  och även smycken, textil   samt en utställning på ett eget plan.

Dessutom finns en bra keramikbutik/ utställning vid    tunnelbanestationen Angel. Butiken ligger i närmaste stora korsningen, kan inte beskriva bättre, heter nåt på Ceramic Consel??

Trevlig resa!

Agneta

Ulla
0

Tack för tipset!

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

ramjambam
0

Den där vid Angel heter Crafts Council gallery. Dem har haft fina utställningar förut - på '80-talet fanns dem lite nedanför Picadilly Circus, om någon minns det stället. Var besviken när jag var i London senast, eftersom dem hade ingen utställning just då. Verkar som det är lite från och till nuförtiden.