Spillbitar Kanthaltråd köpes!
Jag undrar om någon har spillbitar av Kanthaltråd att sälja till mig. Ska göra ett ställ att hänga upp små smycken på, i rakuugnen. Kanske nån som virat nya element som kan tänka sig att avvara lite spill mot ersättning. Kontakta mig via www.vavrakeramik.se eller på min sida här på iFokus. Mvh Helen

Jag har virad kanthaltråd, men den är nog svår att räta ut. Men om du ändå är intresserad av den så kan du få en bit.

Jag köpte en meter tråd , 2mm, hos Seemann i Stockholm häromdagen..just för att bränna pärlor. Fast jag har ju nära dit så det blev ingen kostnad för frakt e.dyl.

vad kostade den? Kan väl inte kosta så mycket att frakta tråd, i alla fall inte om de klipper isär den..? Jag har fått en bit hårt virad tråd av Poja. Tack, den har kommit fram. Men om jag inte lyckas räta ut den så kanske jag måste köpa.
I cebex klatalog ser jag att det står det kantaltråd 1.5 mm 20 kr per löpmeter, så det är inte dyrt alls…Finns ju tjockare också om man vill ha det. Ring dom och hör efter vad dom har.

Aha, jag har fått för mig att det är jättedyra grejor. Men 20:- har jag ju råd med.

Det är väl det att det blir dyrt om man skall ha till en hel ugn ! Särskilt om man vill ha det lindat oxå.

Min bit på 2,5 meter gick på 60 kronor…2 mm tjocklek.