Allt eller inget 25000:-
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Har mängder av av råvaror maskiner etc. som jag vill sälja i ett paketpris billigt allt eller inget.
2 st drejskivor med en patenterad anordning för fasthållning av lösa skivor att dreja på ,, superbra.
Vakuumkran
Avtorkningsmaskin
Kiselkarbid plattor 30 st 40x50 cm o några vanliga
mellan 1 och 2 ton lera: stengods, lergods och porslin
ca.100 kg chamott
många kg färgkropp olika kulörer och mycet andra råvaror
Eldfast tegel och isolering från min gamla ugn som jag rivit räker till att bygga en hyfsat stor ugn.
Ugnsautomatik naber C30
Sprutpistoler
Rostfritt kärl med motor för blandning av glasyr
vågar
handverktyg
motordriven kavalett bra vid sprutglasering
Har förmodligen inte fått med allt här, är du/ ni intreserade av att köpa så får ni ta rubbet till ett pris 25000:-
Hör av er till mig : Nenne Ahlqvist på 0703 21 20 73 finns i Göteborg
Hoppas du får spekulant på dina saker.
Det är ju mycket av det jag gärna skulle vilja ha men har varken utrymme eller möjlighet just nu.
Lycka till!
Tyvärr ingen möjlighet till att köpa allt, men är intresserad av avtorkningsmaskin samt elkavalett. Kan du tänka dej sälja delar av verkstaden..
Hör gärna av dej till mej per mail eller mobil
073-9856355
Bästa hälsningar Rune
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är oxå intresserad av delar som du vet Nenne
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Det blir enklast för mig om jag kan sälja allt till en o samma köpare så sattsar på det ett tag till, annars så kommer jag att sälja av styckvis.
Kan tänka mig att gå ner till 20 000 kr kontant betalning om någon kommer och hemtar allt.
Har också 5 st tryckkärl i rostfritt för Sprutglasering (med innehåll)
En omrörare som passar på en 200? liters tunna som jag använta att blanda glasyr med ( brukade blanda typ några hundra kilo i taget) stark motor som styrs med frikvensomriktare
Till det rostfri blandningskärlet med motor konstruerade jag en pump så körde direkt från det kärlet till sprutpistol ( så blev en stor glasyr kopp på den sprutpistolen typ 50 liter)
Motorkavaletten hade jag i sprutskåpet och till den hade jag en automatik så när jag lyft bort det glaserade föremålet så trampa jag till på en strömbrytar som körde igång kavaletten igen samtidigt som en vattenstråle spolade ren den , väldigt smidigt. kavaletten styrs med frikvensomriktare och styrs med vrid potensiometer med ena handen samtidigt som jag sprutar med den andra. detta gör att man kan ha en minimal öppning på sprutskåpet för bästa säkerhet vid Sprutglasering. öpningen reglerades med skjutbara glasluckor.
En vibrationssikt
tre olika fläktar
Hittade inte skruvar och rensarmen till vakuumkranen men skuvar är standard o rensarmen har jag gjort själv så går att göra ny, men finns förmodligen i någon av lådorna med grejer
Drejskivornas annordning som man sätter fast plattor att dreja på är också en egen uppfinning som jag hade patent på en gång i tiden.Den fungera så att man lägger en gummiring på drejhuvudet som har ett hål i centrum vidare ner genom axeln , genom den kanalen kan man vakuumsuga , när man lägger exv. en kakelplattat o kopplar på vakuumet så sugs plattan fast o sitter som berget, det går att suga fast allt som är någorlunda slätt o inte för poröst , väldigt lättarbetat o bra . jag drejade allt på plattor o kunde dreja tunt o med fotring o allt direkt behövde alldrig beskicka något räckte att ta ett tag under botten på bandet med avtorkningsmaskinen . när kärlet var torrt.
Avvaktar och ser om det dyker upp en köpare för allt
Oh vad jag önskar massor med plats, hade stått först i kön. Det låter ju som ett mycket bra pris för det du har.
Hoppas verkligen att du hittar nån som kan köpa allt med en gång så du slipper massa spring och besvär!
Tack!
Jo det är väldigt mycket man får för 20 000 kr , så platts behövs
Hej!
Jag skall ska ner till Göteborg imorgon och köpa gips finns det möjlighet att titta på grejerna under förmiddagen.
0510-799001
Hans-Jörgen
Hej ! Nu är det klart!!!! Allt till en köpare, bra för mig…. bra för henne!! Nenne